כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ירגיז את הבית הלבן

דיווח: סמוטריץ' מקדם אישור אלפי יחידות דיור ביו"ש

אנשי "המנהלת" שהקים השר סמוטריץ' יחד עם ראשי ההתיישבות מתכננים לכנס את ועדת התכנון העליונה לאישור בנייה של כ-7,000 יחידות דיור. יצוין כי כינוס הוועדה דורש את אישור הדרג המדיני - שעדיין לא הגיע

דיווח: סמוטריץ' מקדם אישור אלפי יחידות דיור ביו"ש
יהודה ושמרון צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אחרי שבעה חודשים ללא בנייה: גורמים בהתיישבות מקדמים בימים אלו את כינוסה של ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי כשעל הפרק, האצת אישור אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, כך דווח ב'ווינט'.

קביעת התאריך לכינוס הוועדה מצריכה אישור של הדרג המדיני שטרם התקבל, אך הגורמים המקצועיים כבר החלו לתכנן את היקפי האישורים שיינתנו.

לפי ההערכות, מדובר על כ-7,000 יחידות דיור שיקודמו לשלבים השונים, בהם למעלה מ-2,000 יח"ד שיקודמו לשלב הסופי של מתן תוקף. המספרים אינם סופיים.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן אמר: "השתיקה שלנו עד כה נובעת מהבנה שמדינת ישראל נמצאת בתקופה מורכבת מאוד, כאשר היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב מתנהלים לפי צורכי המלחמה. ואומנם לצד נחישות גדולה, יש לנו המון סבלנות. אך מתקרב הרגע שגם היא פוקעת.

בני ההתיישבות נמצאים בחזית ומוסרים את נפשם כפשוטו בעבור העם והארץ, מפעל ההתיישבות כולו מהווה חומה בצורה עבור רוב תושבי ישראל וכעת הגיע זמן לסיים את ההקפאה ולשחרר אותנו מדירקטיבה אמריקנית מבישה שככל הנראה מונעת את הבנייה היהודית ביהודה ושומרון".

נאמן הוסיף: "כל דירה שלא תתוכנן השנה, לא תיבנה בשלוש שנים הקרובות. ממשלת ישראל והעומד בראשה מוכרחים להבין שהגענו לרגע שבו האויב יקבל תשובה לא רק בעזה ובלבנון אלא גם ביהודה ושומרון. סור מרע ועשה טוב. סור מרע - זהו חיסול האויב הנאצי. עשה טוב - זוהי הרחבה, הסדרה וחיזוק ההתיישבות".

בצלאל סמוטריץ' יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד