כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בקבינט מחכים לתשובת חמאס

בכיר ישראלי: הסיכוי לעסקה - לא יותר מ-50%

בכיר ישראלי אמר לתקשורת האמריקנית כי הסיכוי לעסקה הוא לא יותר מ-50%. בכיר בפלגים הפלסטיניים: "חשיבות עליונה להפסקת אש ונסיגת צה"ל מהרצועה"

בכיר ישראלי: הסיכוי לעסקה - לא יותר מ-50%
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בכיר ישראלי אמר היום לרשת NBC כי הסיכוי לעסקה הוא לא יותר מ-50%. יחד עם זאת, לפי דיווח "כאן 11", בכיר בפלגים הפלסטיניים אמר לערוץ אל-מיאדין כי: "יש חשיבות עליונה להפסקת אש כוללת ולנסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה".

יועץ בכיר בקבינט אמר ל-NBC כי הקבינט המצומצם צפוי להתחיל במשא ומתן על בסיס העקרונות שנקבעו בהצעה שגובשה בפסגה בפריז.

נזכיר כי לפי דיווחים בישראל במתווה מדובר על שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ‏ההפוגה שהוצגה תימשך כ-42 יום, תמורת כל יום של הפסקת אש ישוחרר חטוף, קרי 35 ימי הפוגה וכן שבוע למו"מ נוסף.

גורם בכיר אמר כי הוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים אלא על "איכותם". כך או כך, גם לאחר אור ירוק מחמאס יקח בין שבוע לעשרה ימים עד להגעה לעסקה.

לפי דיווחים, חמאס מערים קשיים ומציב דרישות שאינן מתקבלות על הדעת. הארגון דורש לשחרר את מחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר כחלק מהעסקה. בישראל מקיימים דיונים וטרם התקבלה החלטה בנושא.

אתמול אמר גורם בכיר בארגוני הטרור הפלסטינים לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: "קיבלנו מסר מהנהגת חמאס לגבי המסגרת של ההצעה שעלתה בפסגת פריז והיא "מצויה בלמידה". עוד הדגיש: "אין עדיין הסכמה על המסגרת, לחמאס יש הערות מהותיות".

מלחמת חרבות ברזל חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד