כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זאת הסיבה

חשש: המתנחלים עליהם הוטלו סקנציות בארה"ב יחקרו בהאג

הצו שהוציאה ארצות הברית נגד דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל, שלום זיכרמן וינון לוי עשוי להוביל לחקירתם בבית הדין הבינלאומי בהאג: "התובע קארים חאן יוכל לאזן את כוונתו לפעול נגד המחבלים האחראים לטבח בעוטף עזה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל, שלום זיכרמן וינון לוי, שארה"ב הוציאה נגדם אתמול צו הכולל סנקציות שיוטלו עליהם - עשוי להוביל לחקירתם בבית הדין הפלילי בהאג, כך דווח ב"ווינט".

עו"ד ניק קאופמן, שעבד כסנגור בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הסביר את החשש ואמר ל"ווינט" כי: "מבחינת הארבעה, התוצאה אינה מסתכמת אך ורק בהקפאת כספים בארה"ב. הבנקים בישראל, מטעמי רגולציית-יתר ותלותם במערכת הבנקאות בארה״ב, עלולים, אף הם לסגור את חשבונותיהם. תוכניות הסנקציות של משרד האוצר האמריקני רבות ומגוונות והניסיון מלמד כי אלה הנתונים לסנקציות במדינות שבהן מתנהלת חקירה של בית הדין הבינלאומי הפלילי הופכים לחשודים עיקריים".

עוד הוסיף: "אין ספק כי המהלך תואם מול התובע בהאג שמבין, עתה, כי הדרך סלולה בפניו לפעול נגד ארבעת המתיישבים ללא חשש להתנגדות מארה"ב. בדרך זו, יוכל התובע קארים חאן לאזן את כוונתו לפעול נגד המחבלים האחראים לטבח בעוטף עזה".

נזכיר כי ממשל ביידן הודיע אתמול כי הוא מטיל סנקציות על ארבעה אנשים שהשתתפו באלימות שהביאה למותם או עקרה פלסטינים מאדמותיהם.

"אדם אחד יזם והוביל מהומה שכללה, תקיפת אזרחים, גרימת נזק לרכוש, וגרם למותו של אזרח פלסטיני", אמר אחד הבכירים האמריקני ל'פוליטיקו'. לטענת האמריקאים מתנחלים נוספים תקפו חקלאים ופעילי שמאל ישראלים באבנים ובאלות שהובילו לפציעות. חלק מהאנשים הועמדו לדין בישראל, הוסיף הבכיר.

רכושם של ארבעת האנשים יוקפאו אם יש להם נכסים בארה"ב, וחשבונות בנק אמריקאים יוקפאו וייחסמו, לאזרחים ייאסר לבצע תשלומים או לספק שירותים לאנשים הללו.

בכירים בבית הלבן עדכנו ביום רביעי את השר רון דרמר, איש סודו נתניהו, על המהלך במהלך ביקורו בוושינגטון. משרדי המדינה והאוצר צפויים לפרסם היום פרטים על הסנקציות וכיצד על המוסדות הפיננסיים להתייחס לנושא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר ביחס לצו של הנשיא ביידן כי "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון". לשון ההודעה.

ארצות הברית ג'ו ביידן אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד