י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
פסימיות בממשלה

שרים בקבינט: העסקה לשחרור חטופים רחוקה ולא בטוח שתצא לפועל

שרים בקבינט התייחסו לדיווחים אחרונים על עסקת חטופים, ואמרו כי "התחושה שמתווה בפתח לא מבוססת. העסקה עוד רחוקה ולא בטוח שתצא לפועל". בכיר ישראלי: "הסיכוי לעסקה הוא לא יותר מ-50%"

שרים בקבינט: העסקה לשחרור חטופים רחוקה ולא בטוח שתצא לפועל
תיעוד מהלחימה צילום: דובר צה"ל

השרים בקבינט הגיבו לדיווחים מהימים האחרונים על עסקת חטופים שעשויה להתקיים בקרוב, ואמר שכלל לא הוצג לקבינט מתווה: "התחושה שמתווה בפתח לא מבוססת. העסקה עוד רחוקה ולא בטוח שתצא לפועל", כך דווח ב"חדשות 12".

השרים הוסיפו כי יהיה "קשה מאוד עד בלתי אפשרי לאשר עסקה שכוללת הפוגה של למעלה מחודש, שחרור רוצחים ומספרים גבוהים של מחבלים". השרים הוסיפו כי רבים משרי הקבינט לא יהיו מוכנים לקבל עסקה כעובדה מוגמרת וידרשו לקחת חלק בהמשך המשא ומתן.

בכיר ישראלי אמר היום לרשת NBC כי הסיכוי לעסקה הוא לא יותר מ-50%. יחד עם זאת, לפי דיווח "כאן 11", בכיר בפלגים הפלסטיניים אמר לערוץ אל-מיאדין כי: "יש חשיבות עליונה להפסקת אש כוללת ולנסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה".

יועץ בכיר בקבינט אמר ל-NBC כי הקבינט המצומצם צפוי להתחיל במשא ומתן על בסיס העקרונות שנקבעו בהצעה שגובשה בפסגה בפריז.

נזכיר כי לפי דיווחים בישראל במתווה מדובר על שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ‏ההפוגה שהוצגה תימשך כ-42 יום, תמורת כל יום של הפסקת אש ישוחרר חטוף, קרי 35 ימי הפוגה וכן שבוע למו"מ נוסף.

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד