כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חתמו על מכתב מחאה

למעלה מ-800 פקידים בארה"ב ובאירופה נגד המדיניות לגבי ישראל

במסמך שנחתם על ידי עובדי ממשלה ב-12 מדינות ומוסדות האיחוד האירופי יש ביקורת על התנהלות הממשלות בנוגע לישראל. החותמים אומרים שמדיניות מנהיגיהם עשויה לסייע לפשעי מלחמה בעזה

למעלה מ-800 פקידים בארה"ב ובאירופה נגד המדיניות לגבי ישראל
תיעוד מהלחימה צילום: דובר צה"ל

יותר מ-800 פקידים בארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי פרסמו ביום שישי מכתב פומבי על התנגדות תמיכת ממשלותיהם בישראל במלחמה בעזה .

המכתב הוא המקרה הראשון של גורמים רשמיים במדינות בעלות ברית ברחבי האוקיינוס ​​האטלנטי שהתכנסו לבקר בגלוי את ממשלותיהם על המלחמה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

הפקידים אומרים כי מחובתם כעובדי מדינה לסייע בשיפור המדיניות ולפעול למען האינטרסים של מדינותיהם, וכי הם מדברים על כך, כי הם מאמינים שממשלותיהם צריכות לשנות כיוון במלחמה. החותמים אומרים שהם העלו חששות בערוצים פנימיים אך התעלמו מהם.

"המדיניות הנוכחית של הממשלות שלנו מחלישה את מעמדן המוסרי ומערערת את יכולתן לתמוך בחופש, צדק וזכויות אדם ברחבי העולם", נכתב במכתב, לפי עותק שהגיע לידי ה'ניו יורק טיימס' במכתב נאמר עוד: "קיים סיכון סביר שמדיניות הממשלות שלנו תורמת להפרות חמורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, פשעי מלחמה ואפילו טיהור אתני או רצח עם".

המסמך אינו כולל את שמות החותמים מכיוון שהם חוששים מהתנכלות, אמר אחד המארגנים, פקיד שעובד במחלקת המדינה במשך יותר משני עשורים. אבל כ-800 פקידים נוכחיים אישרו את המכתב שהופץ בשקט בין עובדים ברמה הלאומית במספר מדינות, אמר הפקיד.

המאמץ חושף את המידה שבה מדיניות פרו-ישראלית בקרב מנהיגים אמריקאים, בריטים ואירופים עוררה התנגדות בקרב עובדי מדינה, לרבות רבים המבצעים את מדיניות החוץ של ממשלותיהם.

כ-80 מהחותמים הם מסוכנויות אמריקאיות, כשהקבוצה הגדולה ביותר היא ממשרד החוץ, אמר מארגן אחד. הרשות המיוצגת ביותר בקרב החותמים היא מוסדות האיחוד האירופי הקולקטיביים, ואחריהם הולנד וארצות הברית.

פקידים ברמה הלאומית משמונה מדינות אחרות החברות בארגון האמנה הצפון-אטלנטית, כמו גם שבדיה ושווייץ, אישרו את המכתב. רוב התומכים האלה עובדים במשרדי החוץ של אותן מדינות.

פקידים אמריקאים פרסמו כמה מכתבים דומים בשנה שעברה. בנובמבר, יותר מ-500 עובדים בכ-40 סוכנויות ממשלתיות בארה"ב שלחו מכתב לנשיא ביידן ובו ביקורת על מדיניותו במלחמה. גם אז הפקידים לא חשפו את שמותיהם.

יותר מ-1,000 עובדים של הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי פרסמו מכתב פתוח. ועשרות פקידי משרד החוץ שלחו לפחות שלושה מכתבים פנימיים לשר החוץ אנטוני בלינקן.

מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי פרצה מחלוקת בין פקידים אירופיים מאז התגובה הצבאית של ישראל בעזה לאחר הפיגוע ב-7 באוקטובר.

27 מדינות האיחוד האירופי, והמוסדות המשותפים להן, נקטו עמדות שונות בנוגע למלחמה, אך רוב הממשלות הן בעיקר פרו-ישראליות.

רק קומץ ממדינות האיחוד האירופי כמו אירלנד, ספרד ובלגיה קראו בעקביות לשותפיהן ולאיחוד האירופי למתן את התמיכה בישראל, לדחוף להפסקת אש ולהתמקד בסבלם של העזתים.

חמאס ארצות הברית האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד