כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פורטוגל גם תתמוך

איחוד האמירויות תתרום 5 מיליון דולר לאונר"א

באיחוד האמירויות הודיעו כי כדי לסייע בשיקום עזה הם יתרמו כסף לאונר"א. ארה"ב וקנדה ומדינות נוספות הפסיקו את המימון בעקבות המידע כי כובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר

איחוד האמירויות תתרום 5 מיליון דולר לאונר"א
ההרס ברצועת עזה צילום: צילום מסך

אחרי שמדינות רבות הקפיאו את המימון לאונר"א, איחוד האמירויות הודיעה כי תתרום לה 5 מיליון דולר כדי לתמוך בפעילותה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. סוכנות הידיעות הממלכתית באיחוד האמירויות ציינה כי המדינה תתרום את הכסף למאמציה של סיחריד אחנס, שמתפקדת כשליחת האו"ם לנושאים הומניטריים ולבנייה מחדש של עזה, אך לא נקבה בשם הסוכנות "אונר"א" בהודעה הרשמית.

לטענת איחוד האמירויות המהלך נעשה על מנת לסייע בשיקום עזה אחרי ההרס הרב שנזרע במקום. התרומה של איחוד האמירויות מגיעה אחרי ששורת מדינות הודיעו שהן מפסיקות את המימון לסוכנות בעקבות מידע שהעבירה ישראל על עובדי הסוכנות שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר.

מתוך 12 עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח, יש גם מורים בבתי ספר של אונר"א, במקצועות המתמטיקה והאנגלית, עובדי הוראה, עובדי סיוע ומנהל ביתן מטעם אונר"א.

בחדשות 12 דווח, כי במקביל שר החוץ של פורטוגל, ז'ואאו קראוויניו, הודיע כי מדינתו תעביר מיליון אירו נוספים לאונר"א חרף החשד שחלק מעובדי הארגון שיתפו פעולה עם חמאס והשתתפו במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. לדבריו, הוא קיבל את ההחלטה לאחר ששוחח עם יו"ר הארגון פיליפ לזריני.

פורטוגל מלחמת חרבות ברזל איחוד האמירויות חמאס אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד