ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
מאבק מול החות'ים

כוחות הקואליציה תקפו עשרות מטרות ב-13 מקומות שונים בתימן

קואליציה הכוללת מספר מדינות בראשות ארה"ב תקפה יעדים של המורדים החות'ים בתימן, כחלק ממאמץ מתמשך להגן על נתיבי השיט בים האדום, הכוחות תקפו 36 מטרות ב-13 מקומות בתימן. הפנטגון: התקיפות נועדו "לשבש את היכולות של החות'ים לאיים על הסחר העולמי"

כוחות הקואליציה תקפו עשרות מטרות ב-13 מקומות שונים בתימן
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

קואליציה בראשות ארה"ב ביצעה הלילה (בין שבת לראשון) סדרת תקיפות גדולה - השלישית במספר, מאז החלה ארה"ב לתקוף את יעדי המורדים החות'ים בתימן, כחלק ממאמץ מתמשך להגן על נתיבי השיט בים האדום.

כוחות ארה"ב ובריטניה תקפו 36 מטרות ב-13 מקומות שונים, מסר הפנטגון, התקיפות כוונו לאתרים הקשורים למתקני אחסון הנשק של החות'ים, מערכות לשיגור טילים, מערכות הגנה אווירית ומכ"מים.

הפנטגון מסר כי התקיפות נועדו "לשבש ולדרדר את היכולות של החות'ים כדי לאיים על הסחר העולמי, ועל חייהם של יורדי ים חפים מפשע".

גורם בכיר בחות'ים אמר שהתקיפות פגעו במחנות צבאיים ובאזור שדה התעופה בצנעא, כולל מחסני נשק. לפחות משאית אחת נפגעה בזמן שהעבירה חלקי טילים. הפקיד אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' שמפקדות מהן ביצעו החות'ים התקפות על ספינות מסחריות, נפגעו גם הם.

התקיפות אתמול היו בנפרד מהמבצע שנערך ביום שישי האחרון נגד יחידת כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן והמיליציות המזוהות בעיראק ובסוריה, בתגובה למתקפת מל"ט בירדן בסוף השבוע שעבר שהרגה שלושה חיילים אמריקאים. שר ההגנה לויד אוסטין אמר כי ארה"ב תמשיך לתקוף כל עוד המיליציות ימשיכו לאיים על אנשי ארה"ב באזור.

בהצהרה משותפת של אוסטרליה, בחריין, דנמרק, קנדה, הולנד, ניו זילנד, בריטניה וארצות הברית על התקיפות נגד החות'ים בתימן נמסר: "בהנחיית הממשלות, התבצעו תקיפות נגד 36 מטרות חות'יות. על פני 13 מקומות בתימן בתגובה להמשך ההתקפות של החות'ים נגד ספינות בינלאומיות, אנו נשארים מחויבים להגן על חופש הניווט והמסחר הבינלאומי ולחייב את החות'ים לשאת באחריות על התקפותיהם הבלתי חוקיות והבלתי מוצדקות על ספינות מסחריות וכלי שיט ימיים".

לסיום נאמר: "המטרה שלנו נותרה להפחית את המתיחות ולהחזיר את היציבות בים האדום, אבל נחזור על אזהרתנו להנהגת החות'ים: לא נהסס להמשיך ולהגן על החיים והזרימה החופשית של המסחר באחד מדרכי המים הקריטיים ביותר בעולם. מול איומים מתמשכים".

אתמול גם תקפה ארה"ב בנפרד שישה טילי שיוט שהיו מוכנים לשיגור נגד ספינות בים האדום, כך מסר פיקוד מרכז ארה"ב.

בשאיפה להימנע ממלחמה אזורית עם טהראן, ארה"ב לא כיוונה ישירות את התקיפות לאיראן, אלא תקפה אחרי כמה מהמליציות החזקות ביותר באזור. זוהי דרך עקיפה לנסות להעביר מסר להנהגת איראן, שלא מרוצה מפעולותיהם של חלק מהארגונים המיליטנטיים שהיא תומכת בהם, כך דיווחה רשת CNN. איראן מממנת, מחמשת ומספקת את הקבוצות הללו בדרגות שונות, אך הנהגתה אינה שולטת בהן ישירות.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד