כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מה גנץ צריך לעשות?

האם הציבור סומך על נתניהו בניהול המלחמה • סקר

סקר דעת קהל שפורסם ב'חדשות 13' בדק מה דעת הציבור על ההתקדמות של ישראל במסגרת הלחימה, האם הם סומכים על נתניהו בניהול המלחמה, האם על גנץ לפרוש מהממשלה והאם הציבור בעד חזרה לגוש קטיף והמשך האספקה לעזתים / חמאס | כל הנתונים

האם הציבור סומך על נתניהו בניהול המלחמה • סקר
הערכת מצב בקבינט המלחמה צילום: חיים צח, לע"מ

הציבור הישראלי חלוק בנוגע להתקדמות של ישראל בחזיתות השונות. בסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', 40% מהמשיבים ענו כי הם מאמינים שישראל מתנהלת בכיוון הנכון במסגרת המלחמה, אך אותו מספר של משיבים, 40%, ענו כי הם לא מאמינים שישראל מתקדמת בכיוון הנכון. חמישית מהציבור השיבו כי הם לא יודעים לענות על השאלה.

58% ממשתתפי הסקר השיבו שהם אינם סומכים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לניהול המלחמה. רק 30% השיבו כי הם סומכים על נתניהו ו-12% לא ידעו לענות על השאלה. למרות חוסר האמון בראש הממשלה, כמעט ממחצית המשיבים בסקר, 49%, מאמינים שהשר בני גנץ לא צריך לפרוש מהממשלה - בעוד שרק 24% חושבים שהוא וחבריו כן צריך לפרוש מהממשלה בעת הזאת. 27% מהנשאלים השיבו שאינם יודעים מה כדאי לבני גנץ לעשות כעת.

בני גנץ. (צילום: לשכתו)

עוד עולה מסקר 'חדשות 13' כי 70% מהמשיבים סבורים כי יש לעצור את המשאיות ולמנוע כניסה של אספקה לעזה. 20% בלבד מאמינים כי אין לעצור את הסיוע, בעוד ש-10% השיבו שאין להם דעה בנושא.

רוב הציבור, 51%, מתנגדים לחזרה לגוש קטיף, כפי שדורשות כמה ממפלגות הימין החברות בקואליציה. 31% תומכים בחזרה. 18% השיבו שאינם יודעים לענות על השאלה.

ריקוד בכנס הימין בירושלים. צילום: חיים גולדברג, פלאש 90.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 559 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

ערוץ 13 קמיל פוקס מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד