ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
השר לשעבר השתכנע

קלמן ליבסקינד: "סטרוק היא קורבן לקמפיין שכולו שקרים"

בסוף השבוע, פרסם העיתונאי קלמן ליבסקינד טור דעה שעורר סערה בו יוצא נגד המתקפות כלפי השרה אורית סטרוק בתקשורת וטוען כי הן נגועות באג'נדות שמאל וגם בשקרים. אחד מקוראי הטור הוא השר לשעבר רוני בר און שכתב לאחר הקריאה "עיתונות מועילה. התוודעתי לראשונה לעובדות הנוגעות לפועלה של השרה אורית סטרוק. נסדקה דעתי הקדומה לגביה. תודה קלמן ליבסקינד"

קלמן ליבסקינד: "סטרוק היא קורבן לקמפיין שכולו שקרים"
קלמן ליבסקינד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בסוף השבוע בטורו בעיתון 'מעריב' טור שעוסק בקמפיין התקשורתי נגד שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק.

"לפני כמה ימים שאלה אותי הבת שלי על פרסום שהופיע בחדשות בעניינה של השרה אורית סטרוק. 'תעשי לעצמך כלל', המלצתי לה, 'אל תאמיני לאף דיווח שנוגע בה. 90% מהדיווחים עליה מבוססים על שקר, מניפולציות והוצאת דברים מהקשרם, ומכיוון שאת ה־10% הנותרים לא תדעי לזהות, צאי מנקודת הנחה שמשקרים לך כל הזמן", מספר ליבסקינד.

הוא מוסיף, "למה חשוב כל כך לכתוב על הקמפיין שמתנהל נגד סטרוק? גם כי הוא גורם לה עוול גדול. גם משום שאני מכיר אותה שנים רבות, הרבה לפני שנבחרה לכנסת, ואני יודע עד כמה אין שום קשר בין האישה הזו לבין התדמית שהתקשורת הצליחה לבנות לה. וגם, ואולי חשוב מכל, משום שמדובר במודל מסוכן שמלמד כיצד מסוגלת עיתונות רעה ופוליטית להשמיד ציבורית את יריביה האידיאולוגיים".

"אורית סטרוק, ואני אומר את זה מתוך מעקב ארוך שנים אחר פעילותה, היא אחד האנשים הרציניים והחשובים במחנה הלאומי. נבחרת ציבור חדה וחכמה, נדירה בחריצותה ומרשימה בבקיאות שהיא מגלה בכל נושא שהיא לוקחת לידיה. במשך עשרות שנים, גם לפני שהגיעה לכנסת, הייתה המנוע המרכזי של הרבה מאוד פעולות, יוזמות והחלטות שקודמו בימין. על מיעוטם נטלה קרדיט. ברוב המקרים, כשסברה שטוב יותר לקדם משהו באמצעות מישהו אחר, לא פעם אפילו ממפלגה אחרת, העדיפה להישאר מאחור ולהותיר לו את התהילה. אלמלא היה כל השיח שלנו נגוע בצביעות, העיתונות הייתה נושאת אותה על כפיים כסמל לאישה פורצת דרך", מדגיש ליבסקינד.

הוא נתן מספר רב של דוגמאות והדגיש "שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות היא קורבן לקמפיין שכולו שקרים ומניפולציות, שאין מאחוריו כלום זולת שנאה פוליטית. למה אני מתעקש לפרק את כל הכזבים הללו? משום שמדובר במודל מסוכן".

"כשכלי התקשורת מסמנים פוליטיקאי או תפיסה פוליטית שלא נראים להם, ומחליטים ליירט אותם ולא לדווח לגביהם את האמת, זו הנחת מוקש בהליך הדמוקרטי. לא פחות. משום שלצרכני התקשורת, כלומר לכולנו, אין דרך לגלות לבדנו את האמת. מה שמאכילים אותנו, זה מה שאנחנו אוכלים. אורית סטרוק, צריך להבין, היא לא העניין. אורית סטרוק היא משל. היא סמל. ובמובן הזה כדאי שגם האידיוטים השימושיים במגזר הדתי־לאומי יידעו להכיר שהם כאלה. כשלועגים לסטרוק, חברים, מתכוונים ללעוג לכם. כשמציגים אותה כמטורללת, מציגים אתכם ככאלה. לא איתה יש לעיתונות בעיה, אלא עם תפיסת העולם שלכם", סיכם.

השר לשעבר רוני בר און כתב: "עיתונות מועילה. התוודעתי לראשונה לעובדות הנוגעות לפועלה של השרה אורית סטרוק. נסדקה דעתי הקדומה לגביה".

יו"ר הציונות הדתית חה"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "זכות להיות באותה מפלגה עם השרה אורית סטרוק. אשה חרוצה, מסורה ומקצועית, שעוברת מסע הכפשות מגמתי שנועד לפגוע בכולנו. הלוואי והיו לנו בפוליטיקה עוד כמה אורית סטרוק".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד