כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מעורר סערה

השר בן גביר: "טראמפ יהיה טוב יותר לישראל מאשר הנשיא ביידן"

בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' אמר כי לדעתו ממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל | הוא גם חזר על תכנית הטרנספר של תושבי עזה | ח"כ לפיד בתגובה: "פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל" | השר בני גנץ תקף: "ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לביטחון פנים"

השר בן גביר: "טראמפ יהיה טוב יותר לישראל מאשר הנשיא ביידן"
נתניהו ובן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי התראיין ל'וול סטריט ג'ורנל', בראיון ראשון לתקשורת הזרה מאז הקמת הממשלה. העיתון מציין כי לבן-גביר יש מספיק תמיכה בקואליציה כדי לערער את שלטונו של ראש הממשלה נתניהו, והוא אומר שהוא מוכן להשתמש בתמיכה. בן גביר, הזהיר כי יתנגד לכל עסקה עם חמאס שתשחרר אלפי פלסטינים או תסיים את המלחמה בטרם יובס חמאס במלואו

נתניהו "נמצא בצומת דרכים", אמר בן גביר "והוא צריך לבחור לאיזה כיוון הוא ילך".

בן-גביר אמר גם שהוא חושב שממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל ואמר שהוא מאמין שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ייתן לישראל יד חופשית יותר לסילוק חמאס.

העיתון מציין כי הדרכים השונות מחייבות את נתניהו לקבל החלטה והוא מסתכן בהגברת הבידוד הבינלאומי של ישראל - אם ימשיך במלחמה, או עלול לאבד את השלטון אם בן-גביר יפרוש מקואליציית השלטון.

"כשבן גביר פותח את הפה, הוא יוצר תגובה נגדית שמקשה עלינו להילחם במלחמה ולהחזיר חטופים הביתה", אמר לעיתון גורם באופוזיציה, וציין שבריטניה וארה"ב שוקלים כעת להכיר באופן חד צדדי במדינה פלסטינית. גורם אחר בקואליציה כינה את בן-גביר "כאב ראש" לנתניהו אך אמר שהשפעתו מוגבלת.

בדוגמה לכך שבן-גביר מתנגד לנורמות פוליטיות, הוא הביע ביקורת ישירה נדירה על כך שהנשיא ביידן משמש כ'חבר קבינט'. בראיון מצויין כי ישראל מסתמכת במידה רבה על סיוע ביטחוני אמריקאי.

"במקום לתת לנו את הגיבוי המלא שלו, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק לעזה, שמגיע לחמאס", אמר בן-גביר, "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".

בן-גביר אומר שתוכניתו היא "לעודד את תושבי עזה להגר מרצונם למקומות ברחבי העולם" על ידי הצעת תמריצים במזומן. הוא כינה את זה "הדבר ההומניטרי האמיתי" לעשות. לדבריו, הוא יודע שהפלסטינים יהיו פתוחים לרעיון הזה באמצעות דיונים עם פלסטינים בגדה המערבית וחומר מודיעיני שקיבל כשר. הוא סירב לציין מה החומרים האלה. ועידה עולמית, לדבריו, יכולה לעזור למצוא מדינות שמוכנות לקלוט פליטים פלסטינים.

בן גביר אמר שהוא לא ממהר למשוך את השטיח מתחת רגלי נתניהו. הוא אמר שהתוצאה תהיה ממשלת מרכז-שמאל שתשלוט - ושהקריירה שלו רק התחילה. "בעזרת השם אני אגיע רחוק" אמר בן-גביר.

ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה: "‏הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג׳ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

השר גנץ תקף: "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו.

ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט"פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים - גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל".

 

 

 

 

איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן דונלד טראמפ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד