א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סיכום ביניים

שיטות המחבלים השתנו וצה"ל נערך בהתאם | כל הפרטים והיעדים החדשים

המחבלים פחות מסתתרים במנהרות יותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור | צה״ל נוקט בשיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי 

שיטות המחבלים השתנו וצה"ל נערך בהתאם | כל הפרטים והיעדים החדשים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בצה״ל מזהים שיטת פעולה אחרת של המחבלים באזור - פחות מסתתרים במנהרות, ויותר במחסות ההומניטריים וריכוזי האוכלוסייה באזור - ומשם יוצאים להתקפות נגד כוחותינו, כך דווח הבוקר (ראשון) ביומן הבוקר של גלי צה"ל. בשלב הזה מספר האזרחים שמתגוררים בצפון הרצועה עומד על  כ-200,000, רובם מרוכזים במחסות כאלה.

בהתאם לכך, צה״ל נוקט שיטת פעולה אחרת כדי לתפוס את המחבלים - מכתר את המחסה, ומפנה ממנו את כל האוכלוסיה במסדרון הומניטרי - וכך שם את היד על המחבלים שמסתתרים בו. באופן הזה נתפסו בשבוע האחרון כ-70 מחבלים, בהם מפקדים בדרג מ״פ ומג״ד בחמאס ובג׳יהאד האסלאמי, שמוסרים מודיעין יקר ערך בחקירות.

במקביל, המבצע האוגדתי שמנהלת אוגדה 162 מאז יום ראשון מתנהל עם 2 חטיבות (401 והנח״ל), על שני יעדים תת קרקעיים אסטרטגיים וחשובים לחמאס. יש התנגדות רבה של חמאס באזור בניסיון להגן על היעדים האלה. ההערכה בצה״ל: יידרשו עוד כשבועיים למבצע. בהמשך יתקיימו מבצעים דומים בהיקפם בצפון הרצועה.

עוד יעד מרכזי של צה״ל בצפון הרצועה הוא מח״ט העיר עזה, עז א-דין אלחדאד. הוא נתפס כגורם מרכזי מאוד במאמצי השיקום של חמאס באזור. בעבר הותקף פעם אחת - אך לא נפגע בתקיפה. ההערכה שהוא נמצא במנוסה ומנותק מתקשורת כדי להקשות על צה״ל באיתורו.

 

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד