כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עמדו בהצלחה במבחן

בוגרי מסלול סמיכה במוסקבה נבחנו על הלכות חופה וקידושין

בוגרי מסלול 'סמיכה' ברוסיה נבחנו על הלכות חופה וקידושין. התלמידים עמדו בהצלחה בכור המבחן אצל רבה הראשי של רוסיה. מקדש ישראל

בוגרי מסלול סמיכה במוסקבה נבחנו על הלכות חופה וקידושין
בחינות על חופה וקידושין צילום: לוי נאזרוב

קבוצה נבחרת מבוגרי הישיבה גדולה "תומכי תמימים" בשכונת 'סופרינא' שבמוסקבה, שקדו במשך מספר חודשים על לימודיהם בדיני חופה וקידושין, כהמשך למסלול לימודי סמיכה בהצלחה רבה, במסגרת הוראה להלכה הנלמדים בישיבה, אשר מתוכה יצאו כבר במשך השנים הרבה 'כלי קודש', המשמשים בהצלחה בקהילות היהודיות ברחבי מדינות חבר העמים.

התלמידים התייצבו בלשכתו של מייסד הישיבה, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, למבחן מעמיק שנמשך במשך שעה ארוכה, בה הועלו שאלות רבות, והתלמידים הפליאו בבקיאותם העמוקה והנרחבת, החל מהמקורות ועד להלכה למעשה.

לצדו של הרב שליט"א ישב ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדבערג, וראש מכון סמיכה בישיבה הרב דוד רוזנצווייג, שבמשך כל השנה מתמסרים לכל תלמידי הישיבה, השוקדים על תלמודם בשלוות הנפש במתחם הישיבה, הממוקם רחוק משאונה של עיר, ועם תנאים גשמיים נוחים לצד צוות חינוכי גדול ומשקיע - זוכים התלמידים הרבים ללון בעומקה של תורה, חסידות והלכה.

עם סיום המבחן ולאור הצלחתם בידיעותיהם הנרחבות, קיבלו על עצמם התלמידים את עצת הרב שליט"א, להעלות על הכתב את כל הביאורים וסיכומי השיטות של הלכות אלו, בחוברת מיוחדת שתצא בע"ה לאור בקרוב, לטובת שוחרי התורה וההלכה.

בערל לאזאר רוסיה חופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד