א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קרא להחזרת החטופים

האפיפיור במכתב: "מתנגדים לכל צורה של אנטי יהדות ואנטישמיות"

האפיפיור גינה את העלייה במתקפות נגד יהודים ברחבי העולם, ואת העלייה בגילויי האנטישמיות מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. במכתב שפרסם הוותיקן "לאחינו היהודים בישראל", כתב האפיפיור כי "אנו מודאגים יחד איתכם מהעלייה האיומה במתקפות נגד יהודים"

האפיפיור במכתב: "מתנגדים לכל צורה של אנטי יהדות ואנטישמיות"
פלאש 90

במכתב שפרסם הוותיקן "לאחינו היהודים בישראל", כתב האפיפיור פרנסיסקוס כי "הכנסייה מתנגדת לכל צורה של אנטי יהדות ואנטישמיות, ומגנה כל גילוי של שנאה כלפי יהודים ויהדות, אנו חווים מלחמות ומחלוקות בכל העולם. אנחנו בעיצומה של מעין "מלחמת עולם חלקית", עם השלכות חמורות על חייהן של אוכלוסיות רבות. למרבה הצער, אפילו ארץ הקודש לא נחסכה מהכאב הזה, ומאז ה-7 באוקטובר ישנה אלימות חסרת תקדים. הלב שלי נקרע למראה מה שקורה בארץ הקודש, כל כך הרבה פילוג וכל כך הרבה שנאה".

במכתב נאמר: "הכנסיה דוחה כל צורה של אנטי-יהדות ואנטישמיות, ומגנה באופן חד משמעי גילויי שנאה כלפי יהודים ויהדות כחטא כלפי אלוהים. יחד איתכם אנחנו הקתולים מודאגים מאוד מהגידול הנורא בהתקפות נגד יהודים ברחבי העולם. קיווינו ש"לעולם לא עוד" יהיה משפט שנשמע על ידי הדורות החדשים, אך כעת אנו רואים שהדרך קדימה דורשת שיתוף פעולה הדוק יותר ויותר כדי למגר את התופעות הללו".

עוד מהמכתב: "כל כך קשה לנסח מילים מול טרגדיה כמו זו שהתרחשה בחודשים האחרונים. יחד איתכם, אנו אבלים על ההרוגים, הפצועים, הפגועים, מתחננים לאלוהים שישים קץ למלחמה ולשנאה, למעגלים הבלתי פוסקים הללו המסכנים את העולם כולו. באופן מיוחד אנו מתפללים לשובם של החטופים, שמחים על אלה שכבר חזרו הביתה, ומתפללים שכל השאר יצטרפו אליהם במהרה".

לסיום כתב: "עלינו לפעול החל בראש ובראשונה מארץ הקודש, שבה אנחנו רוצים יחד לפעול למען שלום וצדק, לעשות הכל כדי ליצור מערכות יחסים המסוגלות לפתוח אופקים חדשים של אור לכולם, ישראלים ופלסטינים".

המכתב שנשלח מהוותיקן

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד