א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מזהיר מפני איראן

טראמפ: רגע לפני חיסול סולימאני, ישראל חזרה בה

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני המוביל במרוץ בפריימריז, ולנשיאות מול ביידן, בביקורת על ראש הממשלה נתניהו. טראמפ אמר כי ישראל נטלה חלק בתכנון חיסול קאסם סולימאני, אבל החליטה לא להשתתף במבצע יומיים לפני כן

טראמפ: רגע לפני חיסול סולימאני, ישראל חזרה בה
טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

המועמד הרפובליקני במרוץ בפריימריז ולנשיאות, דונלד טראמפ, בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון לפוקס ניוז אמר טראמפ: "ישראל הייתה אמורה לקחת חלק בחיסול של סולימאני יחד איתנו. יומיים לפני החיסול הם אמרו לנו "אנחנו לא יכולים לעשות את זה", אז החלטנו לעשות את זה בעצמנו. ישראל הייתה חלק מזה, ביבי היה חלק גדול מזה, תכנון החיסול של סולימאני והכל היה מתוכנן".

עוד אמר טראמפ: "לאיראן הולך להיות נשק גרעיני עוד 60 יום, וביידן מאפשר להם את זה. עכשיו הם מדינה עשירה מאוד והם משתלטים על עיראק".

טראמפ אמר כי בייידן לא כשיר: "הוא לא כשיר. הוא הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו, וכולם יודעים את זה". טראמפ טען עוד בראיון שאמריקה "לא תשרוד" תחת כהונה שנייה של ממשל ביידן.

הוא נשאל על הרג החיילים האמריקנים בירדן ממל"ט איראני: "איתי זה לא היה קורה" אמר. הוא הוסיף כי בעת שהיה נשיא, בטהראן רחשו לו כבוד: "אני פגעתי באיראן קשה מאוד על משהו שהם עשו, והם היו חייבים להגיב, ואני הבנתי את זה. הם התקשרו אליי ואמרו שהם הולכים לפגוע במשהו, הם הודיעו לנו ושיגרו 16 או 18 טילים".

לדברי טראמפ, "בתקשורת תהו איך הטילים האלה לא פגעו. האיראנים היו חייבים להגיב כדי להראות שהם מגיבים, אבל הם אמרו לנו בבקשה אל תגיבו. הם רחשו לנו כבוד, זה כבוד".

איראן בנימין נתניהו דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד