י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
משט לרצועת עזה

ארגונים שונים בתכנון לשגר ספינות סיוע לפלסטינים

גובש קמפיין של מספר מוסדות טורקיים ופלסטינים באיסטנבול שנועד לשגר ספינת סיוע מנמל טורקי. יוזמה אלג’ירית לתמיכה בעזה התחייבה להעניק תרומה משמעותית לשיגור הספינות

ארגונים שונים בתכנון לשגר ספינות סיוע לפלסטינים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

"הקמפיין הבינלאומי להצלת עזה" שעל הקמתו הוכרז בנובמבר 2023 בכנס באיסטנבול, הודיע כי הם הצליחו להביא לפתיחתם של ארבעה קמפיינים לאומיים: קמפיין עממי לבנוני, קמפיין לובי, יוזמה אלג’ירית לתמיכה ברצועת עזה וקמפיין של מוסדות סיוע בתורכיה.

הקמפיינים הללו החלו בהליכים לשיגור ספינות סיוע לפלסטינים ברצועת עזה. אחת הספינות תצא מנמל מצראתה בלוב וספינה שניה תפליג מנמל צידון בלבנון, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

כמו כן, גובש קמפיין של מספר מוסדות טורקיים ופלסטינים באיסטנבול שנועד לשגר ספינת סיוע מנמל טורקי. היוזמה האלג’ירית לתמיכה בעזה התחייבה להעניק תרומה משמעותית לשיגור הספינות. מספר אנשי עסקים ובכירים בקהילות הערביות בטורקיה, יישאו בעלויות.

במקביל, הוקמו ועדות מקומיות של מוסדות צדקה אשר החלו בקמפיינים לאיסוף הסיוע שיועמס על הספינות, והן צפויות להשלים את משימתן במהלך השבועות הקרובים. בכוונת הספינות להפליג לנמל אל עריש, ומשם יועבר הסיוע לרצועה דרך מעבר רפיח.

ההודעה הדגישה כי הגעת הספינות לאל עריש אין פירוש הדבר נטישת המטרה העיקרית לשבור את המצור על רצועת עזה וכי הם החלו בהכנות הנדרשות להפלגה לעבר רצועת עזה וארגון משט ימי בינלאומי כדי ללחוץ על ישראל לסיים את המצור.

באתר קואליציית צי החירות פורסמה במקביל הודעה בה צוין, כי החל מהחודש, הם מתכננים סדרה של פעולות ישירות לא אלימות כדי לקרוא תגר על המצור.

עזה מלחמת חרבות ברזל טורקיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד