כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בורות ואנטישמיות

עיתונאי תהה למה יהודים לא משלמים ריבית במשכנתא

מנחה פודקאסט פרסם ציוץ אנטישמי עם טענה שקרית שיהודים מקבלים משכנתאות ללא ריבית דרך "היתר עסקה". האנטישמי כתב: "האם אני מפספס כאן משהו, או שיהודים מקבלים הלוואות דירות ללא ריבית מחברת Rocket Mortgage?"

עיתונאי תהה למה יהודים לא משלמים ריבית במשכנתא
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מגיש פודקאסט בארה"ב גילה את המושג "היתר עסקה", ופירש אותו בצורה שגויה ותהה בארסיות מבלי לבדוק האם ליהודים יש יחס מועדף על ידי חברת המשכנתאות "רוקט מורגיטש" (Rocket Mortgage).

האריסון סמית', מנחה פודקאסט בערוץ של איש תאוריות הקונספירציות האנטישמי אלכס ג'ונס, צייץ בטוויטר צילום מסך של חברת המשכנתאות והסביר שיהודים יכולים לקבל משכנתאות שמבחינה טכנית אינן גובות ריבית בגלל "היתר עסקה".

הציוץ המסית נגד יהודים

סמית' האנטישמי כתב: "האם אני מפספס כאן משהו, או שיהודים מקבלים הלוואות דירות ללא ריבית מחברת Rocket Mortgage?".

רבים הגיבו כי השאלה שלו הזויה ואין לו מושג בנושא, והצביעו על כך שאמנם לקיחת משכנתא על פי "היתר עסקה" בנויה אחרת ממשכנתא רגילה, ומבחינה טכנית אכן אין ריבית, אך תנאי ההלוואה זהים לתנאי ההלוואה הרגילים מבחינה מעשית, והיא בנויה בסך הכל כך שההלוואה היא בעצם שותפות עם הבנק כהשקעה בנכס, ולא הלוואה רגילה.

התגובות הרבות נגד הציוץ, גרמו לטוויטר להצמיד לציוץ את התגובה הבאה: "היתר עסקה לא מציע הלוואות חינם, זה משנה את התנאים כדי להתיישר עם ההלכה היהודית, ממסגר ריבית כרווח, זה עדיין הלוואה בדיוק כמו הלוואה ללא היתר עסקה".

נראה שסמית' לא טרח לחקור את המושג, הוא פשוט קפץ על ההזדמנות להפיץ טענות שווא על כך שיהודים מקבלים יחס מועדף, וזו טענה אבסורדית, כי ברור שחברת המשכנתאות לא תסתכן בהפסד של מליוני דולרים בתשלומי ריבית מיהודים.

בין אם סמית' סתם היה סרקסטי, או שהוא האמין למה שצייץ (ונשמע כאילו הוא מאמין בזה), הוא בהחלט זיהה את הסכנה שבציוץ שלו, וכיצד אנטישמים תפסו את הציוץ המביש שלו כדי להגביר את השנאה שלהם ולהפיץ אותו.

ארצות הברית אנטישמיות משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד