כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפסיד בערעור

התחבא בכפר דייגים תחת זהות בדויה: סקוטלנד הסגירה את מכחיש השואה לצרפת

הרשויות בסקוטלנד הסגירו מכחיש השואה לצרפת כדי שיעמוד לדין. וינסנט ריינואר הורשע מספר פעמים בגין הכחשת שואה ופוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות | הוא נעצר בנובמבר 2022 בסקוטלנד, שם התגורר בכפר דייגים בזהות בדויה

התחבא בכפר דייגים תחת זהות בדויה: סקוטלנד הסגירה את מכחיש השואה לצרפת
וינסנט ריינואר צילום: Campaign Against Antisemitism

מכחיש שואה צרפתי שנמלט לסקוטלנד נעצר והוסגר לצרפת ביום שישי האחרון. מכחיש השואה הפסיד בערעור נגד ההסגרה שלו, כך אמר מקור המקורב למקרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

וינסנט ריינואר נעצר בנובמבר 2022 בסקוטלנד, שם התגורר בכפר דייגים בזהות בדויה. האנטישמי בן ה-54 היה מבוקש על ידי הרשויות בצרפת, שם הורשע שלא בפניו בעבירות הקשורות להכחשת שואה. בבית המשפט הוצגו סרטונים שפורסמו באינטרנט בהם הכחיש את השואה.

ריינואר הובא בפני שופט בפריז, שהאשים אותו בהכחשת פשעי מלחמה, הכחשת פשעים נגד האנושות והסתה לשנאה.

ב-11 בנובמבר 2022, הוא נעצר באדינבורו - סקוטלנד. ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" שיתף פעולה עם קבוצות יהודיות צרפתיות שביקשו את הסגרתו של ריינואר לצרפת. יחד עם לורד אוסטין, נציג של קמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה, וכוחות משטרה ותובעים בבריטניה והאינטרפול, אותר ריינואר, ועכשיו הוא יעמוד לדין.

המשטרה הסקוטית עצרה אותו בחדר המלון שלו בבירת סקוטלנד, שם ככל הנראה חי בזהות בדויה. ריינואר עומד בפני עונש של כמעט שנתיים בכלא צרפתי.

ההרשעה הראשונה של ריינואר בהכחשת השואה הייתה ב-1991 בגין הפצת עלונים המכחישים את קיומם של תאי הגזים במחנות הריכוז. הכחשת שואה היא עבירה פלילית בצרפת מאז 1990. הוא הורשע בהזדמנויות רבות וגזרי הדין הבאים כוללים עונשי מאסר רבים וקנס של 10,000 אירו.

כזכור כפי שדיווחנו, לריינואר יש קשרים עם קבוצות פונדמנטליסטיות קתוליות המכחישות את השואה. בניתוח שנערך לאחרונה על הימין הקיצוני הצרפתי, העיתון Liberation טען כי ריינואר חבר ברשת של תעמולה המוקדשת להכחשה ועיוות של השואה.

בשנת 2001, הוא הושעה מעבודתו כמורה למתמטיקה בשל הדפסה והפצה של חוברות מכחישי שואה והצבת שיעורי בית הכוללים ספירת קורבנות מחנות הריכוז.בשנת 2007, בזמן שעבד כמהנדס כימי, נדון ריינואר לשנת מאסר וקנס של 10,000 יורו על הכחשת השואה לאחר שכתב חוברת שטענה כי מותם של שישה מיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה היה "בלתי אפשרי".

הוא נידון לארבעה חודשי מאסר בצרפת בנובמבר 2020 ועוד שישה חודשים בינואר 2021 בגין שורה של פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות.

אנטישמיות צרפת הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד