כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דורשים הפסקת הלחימה

דיווח ערבי: בחמאס סיכמו - התשובה למתווכים בכיוון חיובי

הנהגת חמאס בחו"ל סיימה התייעצויותיה עם הג'יהאד האסלאמי והפלגים הפלסטיניים בעזה והסכימה כי התשובה תכלול "הכנסת נקודות מרכזיות וייקבע במפורש סעיף הפסקת הלחימה" | בלבנון עודכנו

דיווח ערבי: בחמאס סיכמו - התשובה למתווכים בכיוון חיובי
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

משלחת של חמאס מתכוננת להגיע למצרים וייתכן שאחריה תגיע משלחת מהפלגים הפלסטיניים האחרים, לפני העברת התשובה הכתובה לצד המצרי, כך דווח היום (שני) בעיתון הלבנוני אלאח'באר, המקורב לחיזבאללה. מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון כי הנהגת חמאס הסכימה כי התשובה תהיה "בכיוון חיובי", אך תכלול "הכנסת נקודות מרכזיות וייקבע במפורש סעיף הפסקת הלחימה", כך דיווח עמרי חיים ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, הנהגת חמאס בחו"ל סיימה סבב ראשון של התייעצויות שכלל את הפקידות הבכירה בארגון הטרור ושיחות ופגישות עם הנהגת הג'יהאד האסלאמי ופלגים פלסטיניים אחרים. כמו גם הנהגת חמאס שעדכנה את הנהגת חיזבאללה בלבנון בפרטי המגעים.

באל-אח'באר דווח כי הנהגת חמאס עידכנה את הצד הקטרי במה שהם סוברים שתהיה המסגרת הכללית לתשובה, שבכל הצעה תהיה הוראה ברורה וישירה בנוגע להפסקת אש מלאה ברצועה והבטחת ערבויות שמדגישות את מחויבותה של ישראל לעצור את המלחמה בסוף כל חילופי אסירים ועצורים.

מקורות פלסטיניים אמרו לאל-אח'באר כי הנהגת חמאס עזה הסכימה עם הנהגת הזרוע המדינית כי התשובה הכתובה שתועבר למתווכים הקטרי והמצרי תהיה "בכיוון חיובי" אבל "תכלול הכנסת נקודות מרכזיות על מסמך הסכם המסגרת וייקבע במפורש סעיף הפסקת הלחימה בלא קשר אם זה יהיה בתחילת העסקה או בסופה".

 

מצרים קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד