ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בישראל מתכננים

אלו הארגונים שעשוים להחליף את אונר"א

אחרי שהתברר כי אנשי אונר"א מטעם האו"ם השתתפו בטבח 7 באוקטובר, בישראל מתחילים להיערך להוצאת אונר"א מרצועת עזה. אלו האפשרויות שעלו במשרד החוץ

אלו הארגונים שעשוים להחליף את אונר"א
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצל הגילויים על ההשתתפות של עובדי אונר"א ברצועת עזה בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, בישראל מתחילים לתכנן את החלפתו בארגון סיוע אחר. האופציה העיקרית שנשקלת היא סוכנות המזון העולמית, World food Programme, שכבר החלה לקבל מימון ממספר מדינות, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

אופציה נוספת שעלתה היא סוכנות הסיוע האמריקאית, USAID, שהייתה פעילה בעזה באופן מצומצם וישראל שוקלת להרחיב את פעילותה, בכפוף להסכמת ארה"ב. על הפרק נמצאים גם גופים אזרחיים שייתנו מענה לנושאי הבריאות והחינוך, או מדינות שיקימו מחסות הומניטריים.

האפשרויות הללו הן חלק מתוכנית שמגבשים במשרד החוץ, שתוודא שאונר"א לא תהיה חלק מ"היום שאחרי" בעזה. כזכור ביום חמישי האחרון הנחה שר החוץ ישראל כץ את מנכ"ל משרדו, יעקב בליטשטיין, להקים לשם כך צוות מיוחד.

לאחר שתושלם, התוכנית תובא לאישור הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני. מדובר בגורם רשמי ישראלי ראשון שמקדם בפועל את התוכנית להוצאת אונר"א מעזה, שמגיעה ברקע קריאתו של השר כץ לפטר את ראש אונר"א והנחייתו לעובדי משרדו שלא להיפגש עימו.

חמאס מלחמת חרבות ברזל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד