כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רעידת האדמה ביפן

ישראל מעבירה סיוע הומניטרי סמלי לנפגעי הרעש

ישראל העבירה פעימה ראשונה של סיוע הומניטרי לנפגעי רעידת אדמה ביפן. האזור ספג פגיעה קשה ברעידת האדמה בעוצמה של 7.6 דרגות. יפן חברה במועצת הביטחון של או"ם ומתחילת המלחמה ניצבה לצד ישראל

ישראל מעבירה סיוע הומניטרי סמלי לנפגעי הרעש
ישראל מסייעת ליפן צילום: שגרירות ישראל ביפן

במסגרת ביקורה בטוקיו של עליזה בן-נון, ראשת המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, העבירה מדינת ישראל פעימה ראשונה של סיוע הומניטרי לנפגעי חצי האי Noto, שבמחוז Ishikawa שביפן. האזור ספג פגיעה קשה ברעידת האדמה בעוצמה של 7.6 דרגות, שפקדה אותו בתחילת השנה והובילה למותם של 238, נפגעים רבים וגרמה לנזק בכ-50 אלף משקי בית, כולל ניתוקי חשמל ומים.

המשלוח, שבעיקרו מוצרי מזון, הועבר באמצעות ארגון הסיוע Operation Blessing Japan, שעובד בתיאום עם הקהילות בשטח.

ראשת המערך המדיני אסטרטגי צפויה בהמשך ביקורה להיפגש עם בכירים במשה"ח היפני, גורמים מדיניים בכירים ופרלמנטרים יפנים. מטרת הביקור, בין היתר, קידום שיח מדיני על נושאים הקשורים במלחמה בעזה, בחזית הצפונית ובהתפתחויות אזוריות. בנוסף, ישנה שורה של נושאים ביחסים הבילטרליים בין ישראל ליפן בתחומים מדיניים וכלכליים אותן כעת מבקשים הצדדים לקדם.

ראשת המערך המדיני- אסטרטגי, עליזה בן-נון: "ישראל מושיטה את ידה לעזרה לידידתה הקרובה יפן. אנו מביעים תנחומים כלפי משפחות הקורבנות שקיפחו את חייהם באופן טרגי כתוצאה מרעידת האדמה שפקדה את האזור וגרמה לנזק רב. מחשבותינו עם יפן, ואנו חשים מחויבות לסייע לה גם בשעה מאתגרת בעבור ישראל".

שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן: "תרומה זו מסמלת את קרבתן של שתי המדינות. זהו המשלוח הראשון של סיוע הומניטרי בחסות ישראל שיגיע לנפגעי האזור. המשלוח כולל מוצרי מזון בהתאמה לצרכים המקומיים, ביניהם גם מוצרים כחול-לבן שיסייעו לתמוך בכלכלה הישראלית. אנו מקווים שתרומה זו תסייע לקהילות ולתושבי המקום".

רקע: יפן חברה במועצת הביטחון של או"ם ומתחילת המלחמה ניצבה לצד ישראל, תוך שהיא קבעה שלישראל הזכות להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי, קראה לשחרור מידי של החטופים וללא תנאי, גינתה החמאס כארגון טרור, הקפיאה נכסיו והשיתה סנקציות על בכיריו, כולל על ארגון החשוד במימון החמאס. שרת החוץ קמיקאווה גינתה השימוש ב"מגנים אנושיים" ע"י החמאס, נסעה לישראל ונפגשה עם הנשיא, שה"ח ומשפחות החטופים וקיבלה משלחת של משפחות החטופים גם בטוקיו. בשבוע שעבר, הודיעה יפן על הפסקת המימון לאונר"א באופן זמני, לאור החקירה שפתח הארגון נגד חלק מעובדיו שהואשמו בשיתוף פעולה עם ארגון חמאס.

מלחמת חרבות ברזל יפן משרד החוץ רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד