כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסדר טיעון

פרשיית קרטל ההסעות: מאסר, קנסות וחילוט רכוש של הנאשמים

לאחר גיוס שני עדי מדינה בתיק קרטל ההסעות הגיעה רשות התחרות להסדרי טיעון במסגרתם הודו הנאשמים בעבירות שיוחסו להם וירצו עונשי מאסר בכלא של 8.5 ו- 6.5 חודשים | כתבי אישום נוספים בפרשה יוגשו בקרוב

פרשיית קרטל ההסעות: מאסר, קנסות וחילוט רכוש של הנאשמים
הסעות, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עונשי מאסר בפרשת קרטל ההסעות במסגרת הסדרי טיעון לפני הגשת כתב אישום: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול (ראשון) את חברת שירן נסיעות ואת קובי קקון – מנכ"ל ובעלים של החברה, על פי הסדר טיעון בעבירות של ביצוע הסדרים כובלים בניגוד לחוק התחרות, עבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. בהתאם להסדר הטיעון גזר בית המשפט על קקון עונש של שישה וחצי חודשי מאסר בכלא והטיל על קקון והחברה קנסות בסך 850 אלף ש"ח. בנוסף הורה בית המשפט על חילוט רכוש של הנאשמים בסך של כ- 2 מיליון ש"ח.

כמו כן בסוף חודש ינואר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים הסדר טיעון בעניינם של חברת רון גל ורונן חירק – מנכ"ל ובעלים של החברה, במסגרתו הודו הנאשמים בעבירות של ביצוע הסדרים כובלים ועבירות של קבלת דבר במרמה. על פי ההסדר יוטלו על חירק והחברה עונשים של שמונה וחצי חודשי מאסר בכלא וקנסות בסך 500 אלף ש"ח, וכן יחולט להם רכוש בסך של כ-2 מיליון ש"ח.

רשות התחרות הגיעה להסדרי הטיעון האמורים לאחר שביוני 2023 הודיעה על גיוס שני עדי מדינה בתיק שחתמו על הסדר טיעון במסגרתו אחד מהם ירצה עונש של ארבעה חודשי מאסר בכלא.

הסדרי הטיעון אליהם הגיעה הרשות מיישמים את הנחיית בית המשפט העליון לפיה ראוי להטיל על מתאמי מכרזים עונשי מאסר בכלא לצד קנסות משמעותיים. עצם העובדה שהנאשמים קובי קקון ורונן חירק, שאינם הנאשמים המרכזיים בפרשה, בחרו להתקשר בהסדרי טיעון – במסגרתם הם ירצו עונשי מאסר בכלא – עוד לפני הגשת כתב האישום מבטאת חרטה והפנמה של הפסול במעשיהם ומהווה עדות לכך שהרתעת רשות התחרות עובדת.  

הסדרי הטיעון הם חלק מפרשייה רחבת היקף הכוללת 12 חברות חשודות נוספות ונושאי משרה בהן, ועוסקת בתיאומי מכרזי הסעות, בין השנים 2018-2016, שפורסמו על ידי רשויות מקומיות, בתי חולים וחברת חשמל. החברות הגיעו להסכמים שונים לגבי החברה שתזכה במכרזים, מחיר הזכייה, חלוקת הזכייה במכרז בין החברות ועוד. התיאומים בוצעו, בין היתר, באמצעות פגישות, שיחות טלפוניות והתכתבויות.

חלק מרכזי בפרשה עוסק בתיאום מכרזים שפורסמו על ידי רשויות מקומיות להסעת תלמידים במערכת החינוך והחינוך המיוחד וכן מכרזים להסעת תלמידים ופעוטות בעלי מוגבלויות למוסדות שונים.

כתוצאה מהפעילות העבריינית קיבלו החשודים במרמה כ-200 מיליון ש"ח ששולמו על ידי הגופים הציבוריים שאת מכרזיהם הם תיאמו. בהמשך לכך, במסגרת החקירה רשות התחרות והמשטרה תפסו כספים ורכוש של החשודים בשווי של כעשרות מיליוני ש"ח. 

ברשות התחרות מדגישים כי כתבי אישום נוספים בפרשה יוגשו בקרוב.

 

הסעת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד