כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נפגשים עם האיראנים"

בציונות הדתית לא מתרגשים מהאמריקאים: "הם מחרימים אותנו, אנחנו לא מחויבים להם"

בציונות הדתית מגיבים לחרם שהטילו עליהם האמריקאים. בכיר במפלגה אומר ל'בחדרי חרדים': "הם מחרימים אותנו, הם לא מזמינים אותנו לאירועים רשמיים, הם מתעלמים מהציונות הדתית, אז שלא יצפו שנתייחס לבקשות שלהם"

בציונות הדתית לא מתרגשים מהאמריקאים: "הם מחרימים אותנו, אנחנו לא מחויבים להם"
כנס 'נחלה' בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שממשל ביידן הטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים בטענות שונות על אלימות נגד פלסטינים, בציונות הדתית לא מופתעים ואומרים כי הם לא מתרגשים מארה"ב. "אנחנו מכבדים את ארה"ב, תומכת גדולה של ישראל, יש לנו עליה גם ביקורת לא קטנה, הם נפגשים עם כולם, כולל האיראנים, אבל את יו"ר המפלגה הם מחרימים, זה לא הגיוני להיפגש עם האויבים שלך, אבל עם שר האוצר של מדינת ישראל הם לא נפגשים".

גורמים בסביבת השר סמוטריץ אומרים ל'בחדרי חרדים', "אנחנו לא מרגישים מחויבות אליהם, אין לנו שום מחויבות, הם בחרו להחרים אותנו מהיום הראשון, וזה קצת לא ברור מכיוון שכשבצלאל סמוטריץ' היה שר התחבורה בממשלת מעבר תחת נתניהו, האמריקאים נפגשו איתו, הפעם הם החליטו שהם מחרימים. הם לא מזמינים אותנו לאירועים רשמיים, הם מתעלמים מהציונות הדתית, אז שר האוצר לא מרגיש מחויב אליהם, לא בנוגע לכספים לרשות הפלסטינית שהם רוצים שנעביר, ולא בשאר נושאים, אנחנו משוחררים מהם".

מקורבים לשר סמוטריץ התייחסו לדברים מזווית קצת אחרת: "לשר האוצר דווקא נוח שאמריקאים מתעלמים ממנו, כי אם אמריקאים היו נפגשים עם שר האוצר, יושבים איתו מדברים איתו אחר כך היה קשה יותר להתעלם מבקשות שלהם, ולכן זה דווקא טוב לשר שהאמריקאים מתעלמים ממנו".

עוד אמרו: "אם היה דיאלוג מהיום הראשון עם שר האוצר היחס של שר האוצר לאמריקאים בנוגע לבקשות שלהם היה שונה, אבל מכיוון שאין להם שום קשר עם שר האוצר, הם מחרימים אותנו מהיום הראשון, אז טוב לנו שימשיכו ככה, אין לנו לחצים לקבל את הבקשות של האמריקאים, ואנחנו מקדמים את מה שהבטחנו לבוחרים שלנו, שקל אחד לא יעבור לעזה, עם האיראנים האמריקאים נפגשים, אבל את שר האוצר של מדינת ישראל, הם בחרו להחרים, והם לא נפגשים איתו, אז הבנו את זה מהיום הראשון, וזה טוב לנו שלא יפגשו, אנחנו לא מחויבים אליהם, שלא יצפו שנתייחס לבקשות שלהם".

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד