כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אתר תת-ימי

לראשונה בישראל: הצוללת "שירה" במפרץ חיפה, סומנה כאתר היסטורי לשימור

מדובר במהלך ראשון שמטרתו הכרה סטטוטורית של המדינה באתר זה ובאתרים נוספים שהיו חלק ממערך ההגנה הבריטי באזור חיפה  

לראשונה בישראל: הצוללת "שירה" במפרץ חיפה, סומנה כאתר היסטורי לשימור
שרשרת עיגון של ספינת הצי האמריקאי שגרמה נזק לצוללת שירה צילום: אהוד גלילי

אתר תת-ימי סומן כאתר היסטורי בפעם הראשונה בארץ. מדובר בצוללת האיטלקית "שירה" (Scire) שהוטבעה על ידי הבריטים באזור מפרץ חיפה במהלך מלחמת העולם השנייה.

הצוללת האיטלקית "שירה" הוטבעה ב-1942 במפרץ חיפה על ידי הבריטים, כולל 60 אנשי צוותה. עתה היא סומנה במפות הימיות של מרכז למיפוי ישראל על מנת להגן עליה ולשמרה כחלק מההיסטוריה האזורית.

שרשרת עיגון של ספינת הצי האמריקאי שגרמה נזק לצוללת שירה. צילום: אהוד גלילי.

סימונה של "שירה" כאתר היסטורי נעשה ביוזמתו של פרופ' אהוד גלילי מאוניברסיטת חיפה, ובהובלה משותפת של האגף למיפוי ימי במרכז למיפוי ישראל (מפ"י) והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל וזאת כשלב ראשון ממהלך שמטרתו הכרה סטטוטורית של המדינה באתר זה ובאתרים נוספים שהיו חלק ממערך ההגנה הבריטי באזור חיפה.

בעקבות המהלך המשותף, עודכן מיקומה המדויק של "שירה" במפות הימיות האלקטרוניות של מפ"י ובקרוב יעודכנו בהתאם גם שאר המפות. סימון הצוללת יסייע לשימור האתר ומניעת פגיעה בו על ידי אוניות עוגנות.

הצוללת שירה מסומנת במפה הימית של המרכז למיפוי ישראל: צילוםהמרכז למיפוי ישראל

רוני שדה, ראש האגף למיפוי ימי במרכז למיפוי ישראל אמר: "זהו מהלך מעשי ותודעתי ראשון וחשוב, לשימור פיסת היסטוריה המונחת על קרקעית הים של ישראל. כחלק ממשימותיו של האגף למיפוי ימי, אנו מנהלים מאגר נתונים מקיף על המרחב הימי, ומצויים בקשרי עבודה עם גופים מקבילים בחו"ל, לרבות האדמירליות הבריטית. שמחנו לשתף פעולה עם פרופ' גלילי והמועצה לשימור אתרים ואנו נערכים להוביל במשותף הכרזות נוספות של אתרי עניין תת ימיים".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד