י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסתיר ראיות

חיפה על אחיו שניסה לשרוף בתי כנסת והוסגר לארה"ב

אנטישמי שסייע לאחיו להסתיר שריפת בית כנסת, הוסגר לארה"ב משבדיה כדי לעמוד לדין בגין קשריו להצתה בבוסטון נגד ארגונים יהודיים. החשוד עבד בעבר באבטחה בשגרירות ארה"ב בשטוקהולם

חיפה על אחיו שניסה לשרוף בתי כנסת והוסגר לארה"ב
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחיו של אדם שנחשד בארבע הצתות במוסדות יהודיים באזור בוסטון בשנת 2019 הוסגר משבדיה כדי לעמוד לדין, כך אמרו התובעים הפדרליים.

אלכסנדר ג'יאנקאקיס, בן 37, לשעבר מקווינסי אילינוי, עבד באבטחה בשגרירות ארה"ב בשטוקהולם - שוודיה, הוא נעצר על ידי הרשויות השבדיות בשנת 2022. הוא המתין מאז להליכי הסגרה, כך לפי הצהרה ממשרד התובע האמריקאי בבוסטון.

ג'יאנקאקיס הגיע לבוסטון ביום שישי האחרון ואמור להופיע בבית המשפט הפדרלי היום בצהריים שעון מקומי, כך נמסר ממשרד התובע האמריקאי. עדיין לא מונה לו עורך דין.

אחיו של אלכסנדר ג'יאנקאקיס אושפז כשהיה חשוד בשריפות בפברואר 2020 והוא מת באותה שנה.

אלכסנדר ג'יאנקאקיס הועמד לדין על ידי חבר מושבעים פדרלי גדול בבוסטון בשנת 2019 באשמת הצהרות כוזבות בגין טרור, זיוף, הסתרת ראיות של פשע ההצתה.

בשוודיה הורשע ג'יאנקאקיס בהחזקת נשק חם. הוא ריצה עונש מאסר בשבדיה שהסתיים בדצמבר האחרון. ממשלת שוודיה נענתה לבקשת ההסגרה של ארה"ב ב-21 בדצמבר, כך נמסר ממשרד התובע האמריקאי.

כזכור כפי שדיווחנו, ה-FBI סבור כי אחיו של ג'יאנקאקיס היה המצית מאחורי שלוש שריפות בשני מרכזים יהודיים של חב"ד ובית כנסת, ומקרה נוסף של הצתת עסק בבעלות יהודי, שמו של החשוד בהצתה לא פורסם כי הוא מת.

השריפה הראשונה אירעה במרכז חב"ד לחיים יהודיים בארלינגטון, מסצ'וסטס, ב-11 במאי 2019. חמישה ימים לאחר מכן, ב-16 במאי, פרצה שם שריפה נוספת, ולאחריה שריפה במרכז היהודי של חב"ד בנידהם.

ב-26 במאי הייתה הצתה נוספת, הפעם בבית עסק. עד ראייה התעמת עם מישהו חשוד שנמלט מהמקום תוך שהוא משליך פחית אציטון, שהוא דליק ביותר. המשטרה לקחה את הפחית לבדיקת טביעת אצבע. איש ברשויות החוק לא קשר את ההצתה הרביעית הזו לשלוש הקודמות, לפי כתב האישום.

למשטרה לקח עד פברואר 2020, כתשעה חודשים לאחר מכן, לזהות מי השאיר אותן. ברגע שאותו אדם זוהה, הוא הפך לחשוד העיקרי בשלוש הצתות בחב"ד.

ארצות הברית שוודיה אנטישמיות חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד