כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמה רקטות נשארו לחמאס

המטח למרכז שוגר מעל ראשם של הלוחמים

המטח ששוגר לפני שבוע לעבר מרכז הארץ כמעט חודש אחרי המטח הקודם, שוגר ממרחק בין 20 ל-30 מטר מלוחמינו הפועלים ברצועה. בצה"ל מעריכים יידרשו שנה עד שנתיים למיגור הערך הרקטי של חמאס והג'יאהד האסלאמי

המטח למרכז שוגר מעל ראשם של הלוחמים
שיגור רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל

בכירים בצה"ל מעריכים שכדי למחוק באופן מוחלט את היכולות הרקטיות של חמאס בעזה - יידרש פרק זמן של בין שנה לשנתיים. לפי ההערכות חמאס עדיין מחזיק בכ-1,000 רקטות, רובן במשגרים שמוטמנים מתחת לקרקע - מה שמקשה על צה"ל לאתר אותם. כך דווח בגל"צ.

עוד דווח הלוחמים נדרשים ממש לחפור בקרקע עם כלים הנדסה וD-9 כדי לאתר משגרים מוטמנים. בצפון הרצועה למשל - צה"ל יודע על חוליית ג'יהאד אסלאמי בשכונת זיתון במערב העיר עזה, שאחראית לחלק ניכר מהירי שבוצע מצפון הרצועה בשבועות האחרונים. יש לה מחסן רקטות שטרם הושמד וצה"ל פועל לאתר ולסכל אותה.

מטח לעבר גוש דן במרחק מטרים ספורים מהלוחמים

ובחאן יונס - לפני שבוע בדיוק בוצע מטח הירי לגוש דן והשפלה. המטח שוגר ממשגרים שהיו במרחק של 20-30 מטר בלבד מכוחות צה"ל. המשגרים היו מוטמנים מתחת לקרקע, במטעים של בית השייך לפעיל חמאס. הלוחמים פעלו ממש בצמוד לבית הזה, וכל מה שהפריד בינם לבין המטעים הוא חומה בלבד.

מאמץ סיכול היכולות הרקטיות נמשך, וכעת הוא מקבל מקום גבוה יותר בסדר העדיפויות של צה"ל. בתחילת המלחמה המשימה הזו נחשבה למשנית ביחס לאחרות כמו סיכול מחבלי חמאס, הגעה לאתרים אסטרטגיים וטיפול במנהרות ומוצבי פיקוד חשובים. כעת צה"ל משקיע מאמצים גדולים יותר בהשמדת המשגרים ברצועה. כך לפי הדיווח.

שיגור רקטות חיילים חמאס מלחמת חרבות ברזל הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד