י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"אינטרס ישראלי"

ההנחייה של נתניהו: "להעצים את הסיוע ההומניטרי שמגיע"

במהלך דיון ביטחוני הנחה ראש הממשלה נתניהו להעצים את הסיוע ההומניטרי שמגיע לאזרחי עזה, וטען כי זהו אינטרס ישראלי מובהק. גורם מדיני בכיר: "מערכת הביטחון התבקשה לגבש רעיונות איך לצמצם את הגעת הסיוע לידיים של חמאס"

ההנחייה של נתניהו: "להעצים את הסיוע ההומניטרי שמגיע"
סיוע הומניטרי לעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ראש הממשלה הנחה בדיון ביטחוני שהתקיים בשבוע שעבר להעצים את הסיוע ההומניטרי שמגיע לאזרחי עזה. נתניהו טען כי זהו "אינטרס ישראלי מובהק", כך דווח ב'חדשות 13'.

גורם מדיני בכיר אמר בתגובה: "המטרה של ראש הממשלה היא לצמצם הגעה של סיוע הומינטרי לידיים של ארגון הטרור חמאס. מערכת הביטחון התבקשה לגבש רעיונות איך לצמצם את הגעת הסיוע לידיים של חמאס".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לפרסום כי "מקורות יודעי דבר, מוסרים לי שהסיוע ההומניטרי המוגדל יכלול גם קרואסונים, גם סושי, וגם צלעות טלה. בתגובה לכך, חמאס דורשים להוסיף גם כבד אווז ולוקוסים. מכיוון שחמאס דורש תשובה מיידית , עוד הלילה יתכנס קבינט המלחמה לאשר את ״הסיוע ההומניטרי״ המורחב. לצערי, כל הבדיחות בנידון הן על חשבונינו ומדובר בפשיטת רגל של קבינט המלחמה".

בשבוע שעבר דווח כי השרים גנץ ואיזנקוט אמרו בדיונים הסגורים בימים האחרונים כי יש להגביל את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה, זאת לאור נתון שהציג השב"כ לפיו החמאס משתלט על רובו.

השניים אמרו בדיונים הסגורים: "אפשר לבחון צמצום של האספקה גם כחלק מהלחץ לבנות מנגנון אחר ברצועה וגם כחלק מהמהלכים להשבת החטופים".

חמאס בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד