כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לחץ על ישראל

בלינקן במסר: "התקיפות על מיליציות איראניות, פנינו לא להסלמה"

בלינקן נפגש עם יורש העצר הסעודי, בתקווה לגייס תמיכה שתביא לסיום המלחמה בעזה | בנוסף, מזכיר המדינה גם יקיים פגישות עם מנהיגים במצרים, קטאר, ישראל וגם ברשות הפלסטינית | בביקורו בישראל, הוא צפוי להתייחס לחששותיהם של האמריקאים לגבי מניין האזרחים שנהרגו

בלינקן במסר: "התקיפות על מיליציות איראניות, פנינו לא להסלמה"
בלינקן ויורש העצר הסעודי צילום: משרד החוץ האמריקאי

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, החל את ביקורו באזור בפעם החמישית מאז פרצה המלחמה במטרה למנוע מלחמה רחבה יותר באזור ולגייס בעלי ברית סביב הסכם לשחרור החטופים המוחזקים בעזה ולהביא להפסקת אש.

בלינקן החל את ביקורו בפגישה בסעודיה עם יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, בה דנו בהשגת "סיום למשבר בעזה" וכן הצורך להפחית את המתיחות ברחבי האזור, כך על פי דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר.

בציוץ ב-X כתב מזכיר המדינה: "יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ואני נפגשנו בריאד כדי לדון במאמצים להגביר את הסיוע ההומניטרי הדחוף, ולהבטיח שהוא יגיע למי שזקוק לו בעזה. נמשיך לעסוק בדיפלומטיה באזור כדי למנוע התפשטות נוספת של הסכסוך".

מזכיר המדינה גם יקיים פגישות עם מנהיגים במצרים, קטאר, ישראל והרשות הפלסטינית, כולם לוקחים חלק מרכזי במשא ומתן על הפסקה אפשרית בלחימה בעזה.

ממשל ביידן והמדינות המעורבות במשא ומתן עדיין ממתינים לתגובת חמאס לעסקה שתכלול שחרור של יותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בעזה בתמורה להפסקה בלחימה ושחרור מחבלים פלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

פקיד אמריקאי, אמר ל'ניו יורק טיימס' כי בלינקן יגיד לבעלות ברית אמריקאיות באזור כי "אין לפרש את ההתקפות האחרונות של ממשל ביידן נגד מיליציות הנתמכות על ידי איראן כהסלמה של הלחימה".

בשיחתו עם הנסיך בן סלמאן, הדגיש בלינקן את חשיבות ההתייחסות למצב ההומניטרי בעזה, בלינקן צפוי להתייחס לחששות של האמריקאים לגבי מניין ההרוגים בעזה כאשר הוא יבקר בישראל והוא צפוי גם ידון גם ב"יום שאחרי" לאחר סיום הלחימה, כולל תפקיד אפשרי של הרשות הפלסטינית בעזה.

ממשל ביידן גם מקווה להתקדם לקראת כינון יחסים דיפלומטיים בין סעודיה לישראל, תכנית שארה"ב רואה כחשובה לייצוב המזרח התיכון. במסגרת ההסכם המוצע, ארה"ב תציע לסעודיה אמנת הגנה, תסייע בתוכנית גרעין אזרחית ותגדיל את מכירות הנשק, בתמורה ישראל תצטרך לבצע צעדים קונקרטיים לקראת יצירת מדינה פלסטינית בתמורה להכרה סעודית.

הדיווח של הדובר מת'יו מילר על הפגישה בין בלינקן לנסיך מוחמד לא כלל התייחסות ספציפית לנושא הנורמליזציה, אך אמר כי השניים דנו ב"בניית אזור משולב ומשגשג יותר וציינו את השותפות האסטרטגית בין ארה"ב וסעודיה".

מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן חמאס נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד