כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסערה נמשכת

האלמנה הטריה זועמת: "אני לא נרגעת מזה"

אלמנתו של לוחם צה"ל ידידיה אליהו הי"ד, זועמת על התרגיל המחפיר שבוצע אתמול בשטח היישוב שבו היא מתגוררת. "בזמן שרק לפני חודשיים קברתי את בעלי היקר שנפל בעזה, יותר חשוב לאלוף פוקס לדמות תרגיל מפני המתנחלים המשיחיים ההזויים"

האלמנה הטריה זועמת: "אני לא נרגעת מזה"
ידידיה אליהו הי"ד צילום: אתר צה"ל

מיתר, אלמנתו של רס"ל במיל' ידידיה אליהו הי"ד, תושב רמת גלעד שנפל בקרבות בעזה בי"ט חשוון, הגיבה בחריפות לתרגיל שערך פיקוד מרכז שכלל תרחיש של חטיפת נער ערבי ליישוב שלהם, כאשר על הווסטים שלבשו המתרגלים נכתב "ביום אויב", כביכול המתיישבים הם אויבים. תרגיל שעורר סערה רבה בקרב הימין.

מיתר כתבה בסטטוס שלה: "בזמן ש80 אחוז מתושבי רמת גלעד מגוייסים למילואים, בזמן שרק לפני חודשיים קברתי את בעלי היקר שנפל בעזה, יותר חשוב לאלוף פוקס לדמות תרגיל מפני המתנחלים המשיחיים ההזויים מאשר לטפל בכפר המרצחים עזון. בושה לכל מי שהיה שותף בדבר הזה ?", כתבה האלמנה הטריה.

בהמשך הוסיפה וכתבה: "אני לא נרגעת מזה. באמת אתם חושבים שאנחנו האויב?? לא מצליחה להבין איך בכלל אפשר לחשוב את הדבר המזעזע הזה".

הסטטוס של מיתר.

החיילים נטשו בזעם > סערה בשומרון: לוחמים ביימו אירוע בו מתנחלים חוטפים פלסטינאי

כזכור, תקרית חריגה אירעה אתמול (שני) ביישוב קרני שומרון שבבנימין לאחר שאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, הוביל תרגיל שדימה את המתיישבים כאויב, במסגרתו תורגל רצח תינוקת יהודיה בכפר פונדוק שבשומרון בידי ערבים ובתגובה שריפת רכבים בידי יהודים בכפר ואז חטיפת ערבי תוך הקפצת החטיבה היהודית ודובדבן. החיילים שדימו מתיישבים עם ווסטים כמו שמבצעים בתרגילים במקרים בהם נדרש 'בימוי אויב'. בתגובה לכך, קצינים וחיילים נטשו את התרגיל בזעם.

בצה"ל התנצלו כעבור שעות על התרחיש שבוצע בתרגיל שבו הוצג תרחיש של חטיפת ערבי בידי ישראלים ומסרו: "במהלך תרגיל לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב, תורגלו תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון. צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה״ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

אלמנה תרגיל אלימות מתנחלים חטיפה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד