כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כל הפרטים

בעקבות המחלוקות: תוקם ועדה לבחינת הגידול בתקציב הביטחון

בהסכמת גלנט וסמוטריץ' גיבוש תקציב הביטחון יעבור לצוות מומחים. בין המועמדים המסתמנים לוועדה - אלוף במיל' יעקב עמידרור, תא"ל במיל' אפי איתם וראש אגף התקציבים לשעבר קובי הבר. לוחות הזמנים: הוועדה תגיש תוך 8 שבועות את המלצותיה לגבי התקציב לעשור הקרוב

בעקבות המחלוקות: תוקם ועדה לבחינת הגידול בתקציב הביטחון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

אחרי מספר שבועות של עיכובים, בעקבות חילוקי דעות בין משרדי הביטחון והאוצר - נרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ועדה חיצונית לבחינת הגידול בתקציב הביטחון בעקבות המלחמה. על פי דיווח ב'ווינט', בין חברי הוועדה צפויים להיות האלוף במיל' יעקב עמידרור, תת-אלוף במיל' אפי איתם, וקובי הבר - מי שהיה בעבר הממונה על התקציבים באוצר. טרם נקבע מי יהיו נציגי מערכת הביטחון, שאחד מהם יהיה ככל הנראה אלוף במילואים.

שלושת הנושאים אליהם תידרש הוועדה נוגעים בהיקף תקציב הביטחון על פני העשור הקרוב, הקצאת תקציבית לבניין כוח בראייה של חמש שנים ושל עשור, וכמו כן הוועדה תמליץ על היקף סדרי הכוחות הדרושים לצה"ל בעקבות המלחמה.

את מסקנות הוועדה, ירכז המטה לביטחון לאומי, ולהן צפויות השפעות כלכליות משמעותיות מאוד גם על חלוקת התקציב האזרחי. הוועדה נדרשת להגיש את מסקנותיה תוך שמונה שבועות בלבד מיום הקמתה.

במשרד ראש הממשלה מחכים לאישור הרשמי של נתניהו על שמות חברי הוועדה, וכן להליך ניגוד עניינים אותו הם צפויים לעבור, ולאחר מכן יפורסם הרכבה המלא.

צה"ל מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ' יעקב עמידרור בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד