כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בריאיון בארה"ב

הרצוג: "שומעים קולות מריאד שמציעים לקדם שוב נורמליזציה"

נשיא המדינה הרצוג התייחס לשאלת הסכם הנורמליזציה עם סעודיה בריאיון לכתב עת של אוניברסיטת הרווארד, וסיפר כי "לאחרונה נשמעים קולות המציעים לחזור למסלול"

הרצוג: "שומעים קולות מריאד שמציעים לקדם שוב נורמליזציה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג בהצהרה צילום: לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התראיין לכתב העת של אוניברסיטת הרווארד והתייחס בין היתר לאפשרות של נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה, כך דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט".

הרצוג אמר: "המלחמה שנפתחה בעקבות טבח 7 באוקטובר האטה את מסלול הדברים, אך לאחרונה נשמעו קולות מריאד, המציעים לחזור למסלול".

על המצב ההומניטרי בעזה אמר: "אנחנו עושים מאמץ עצום כדי להקל על המצב הקשה בעזה, שנגרם על ידי חמאס. מצאנו כמויות אדירות של תחמושת בבתים של אנשים. אני לא מאמין שלמישהו מהקוראים יש טילים שיכולים להגיע לטווח של 200 קילומטרים או יותר בסלון או בחדר השינה. אני לא מאמין שיש ברשותם עותקים של הספרים הגרועים ביותר - כמו מיין קאמפף של היטלר".

"נכנסנו לעזה ופעלנו על פי כללי המשפט ההומניטרי הבינלאומי. הנחינו את האזרחים להיכנס לאזורים בטוחים ואיפשרנו לאספקה גדולה, אלפי טונות ביום, להיכנס לעזה. אנחנו שואפים להגיע ל-400 משאיות ביום. הכול קשור לבירוקרטיה סביב האו"ם ולתשתית המצרית. הם צריכים לעבוד יחד כדי להביא עוד אספקה. חמאס ניסה לחטוף הרבה מהסיוע הזה, והוציא את האוכל ממש מפיהם של אנשים. זה מצב נורא שאנחנו מנסים לעזור לאומות המאוחדות לפתור", הוסיף הנשיא הרצוג.

הרצוג התייחס לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג ואמר: "הצגנו מקרה חזק מאוד בבית הדין הבינלאומי. כל אדם הגון שיקשיב לתיק יראה בו טענה חסרת בסיס, מקוממת ואכזרית. האמנה הבינלאומית נגד רצח עם נכתבה בעקבות זוועות השואה. כעת משתמשים בה נגד מדינת הלאום היחידה של העם היהודי, המנצלת את זכותה להגן על עצמה לפי הכללים המדויקים של המשפט הבינלאומי".

חמאס ארצות הברית יצחק הרצוג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד