י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
עד סוף השבוע

נתניהו לרמטכ"ל: הצג חלופות לאונר"א

ראש הממשלה נתניהו דרש מהרמטכ"ל להציג עד סוף השבוע חלופות לאונר"א שמקבלת את הסיוע ההומניטרי מידי צה"ל - וחלק גדול ממנו נלקח על ידי חמאס

נתניהו לרמטכ"ל: הצג חלופות לאונר"א
נתניהו גלנט והרמטכ"ל צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לרמטכ"ל, הרצי הלוי, להביא עוד השבוע חלופות לאונר"א, בכל הקשור לתפקיד אותו ממלאת הסוכנות בהעברת משלוחי הסיוע ההומניטרי לעזה - שמועברים כיום ישירות לארגון, כך דווח ב"בכאן רשת ב".

במצב הקיים הסיוע מועבר לאונר"א, והיא זו שאחראית על חלוקתו לאוכלוסייה, ובין היתר תחת הסוכנות מקבל החמאס חלק ניכר מהסיוע ומשתמש בו לצרכיו.

אתמול דווח כי ראש הממשלה הנחה בדיון ביטחוני שהתקיים בשבוע שעבר להעצים את הסיוע ההומניטרי שמגיע לאזרחי עזה. נתניהו טען כי זהו "אינטרס ישראלי מובהק".

גורם מדיני בכיר אמר בתגובה: "המטרה של ראש הממשלה היא לצמצם הגעה של סיוע הומינטרי לידיים של ארגון הטרור חמאס. מערכת הביטחון התבקשה לגבש רעיונות איך לצמצם את הגעת הסיוע לידיים של חמאס".

בשבוע שעבר דווח כי לפחות 12 עובדים של סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם היו קשורים לטבח של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר וכ-10% מכלל הצוות ברצועת עזה קשורים לקבוצות מיליטנטיות איסלאמיסטיות, כך על פי דוחות מודיעין שנבדקו על ידי ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עד כה השהו לפחות 13 מדינות את המימון לאונר"א בשל מעורבות של אנשיה בטבח 7 באוקטובר, בהן ארצות הברית, גרמניה, יפן, שוויץ, קנדה, הולנד, בריטניה, איטליה, אוסטרליה, אוסטריה ופינלנד.

חמאס בנימין נתניהו הרמטכ"ל אונר"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד