כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בסך כ-17 מיליארד דולר

ביידן: "אטיל וטו על ההצעה להעברת סיוע לישראל בלבד"

נשיא ארה"ב הודיע כי לא יתמוך בהצעת חוק להעברת סיוע לישראל בלבד ויטיל עליה וטו, זאת בשל רצונו להעביר את הסיוע כחבילה אחת שתכלול את ישראל, אוקראינה וטייוואן

ביידן: "אטיל וטו על ההצעה להעברת סיוע לישראל בלבד"
ציוד צבאי מארה"ב צילום: משרד הביטחון

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע כי לא יתמוך בהצעת החוק הרפובליקנית להעברת סיוע בסך כ-17.6 מיליארד דולר לישראל בלבד - ואף יטיל עליה וטו. ביידן מעוניין להעביר את הסיוע כחבילה אחת שתכלול את ישראל, אוקראינה וטייוואן. מנהיגי הרפובליקנים בבית הנבחרים כבר הודיעו כי יתנגדו להצעה המדוברת.

נזכיר כי בתחילת השבוע יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, הודיע לרפובליקנים כי הוא יביא את הצעת ההחלטה להצבעה. ג'ונסון כתב לחברי מפלגתו: "נראה כי הסנאט מוכן לפרסם את פרטי חבילת הסיוע הכוללת לאחר חודשים של משא ומתן מאחורי דלתיים סגורות. ההנהגה בסנאט צריכה להבין שבכך שהתעלמה מחברי בית הנבחרים, היא ביטלה את היכולת להשפיע על החקיקה שלנו. בית הנבחרים יצטרך לעבוד על הנושאים האלה בעצמו ובכך לטפל בסדרי העדיפויות שעומדים בפנינו".

עוד הוסיף כי בית הנבחרים צריך לקדם את הסיוע בהקדם לאור הנסיבות המסוכנות שעומדות בפני ישראל כעת. חבילת הסיוע יועדה גם לאוקראינה ולטייוואן במקור, אך כאמור בהצעה שתעלה מיועדת רק לישראל וכוללת כ-17.6 מיליארד דולר לישראל.

ב"קואליציית היהודים הרפובליקנים" הגיבו ואמרו: "דחוף וחיוני שלישראל יהיה כל הנדרש כדי להביס את הטרור ולהגן על אזרחיה. אסור שהזוועות הברבריות של 7 באוקטובר יתרחשו שוב. אנו קוראים לכל חברי הקונגרס להעביר במהירות את החקיקה הקריטית הזו לתמיכה בבעלת בריתנו הגדולה ביותר במזרח התיכון".

ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד