י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מאמר מערכת

ה'וול סטריט ג'ורנל': צה"ל מנצח את חמאס אבל צריך עוד זמן

במאמר מערכת בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' מציינים העורכים כי "הגבלות של ממשל ביידן וזהירות ישראלית האטו את המלחמה". עוד כותב העיתון: "ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, וחמאס סומך על מעצמות המערב שיחלישו את המערכה של ישראל"

ה'וול סטריט ג'ורנל': צה"ל מנצח את חמאס אבל צריך עוד זמן
פעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה צילום: דובר צה"ל

"אולי פספסתם את זה בתוך התבוסתנות התקשורתית, אבל ישראל מנצחת את המלחמה שלה בעזה. האבדות של חמאס גוברות, והתמיכה במאמץ המלחמתי הישראלי נמשכת ברחבי העולם זמן רב מכפי שציפה חמאס" כך במאמר מערכת בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עוד נכתב: "המלחמה רחוקה מלהסתיים, אבל המעוז החאן יונס הדרומי של חמאס נופל. אזרחים זרמו החוצה וכוחותיו הנותרים של חמאס במערב העיר מוקפים. הם עומדים בפני התקדמות ישראלית מכל הצדדים, וישראל נלחמת כעת מתחת לקרקע בכוח".

במאמר מציינים העורכים כי "הגבלות של ממשל ביידן וזהירות ישראלית האטו את המלחמה, אך קחו בחשבון שהקרב על מוסול ב-2016-17 נגד דאעש ארך תשעה חודשים. "במוסול", כותב ג'ון ספנסר, ראש תחום לימודי לוחמה עירונית במכון המלחמה של ווסט פוינט "היה קרב אחד בעיר אחת נגד 3 עד 5 אלף חמושים עם הגנות מוגבלות. ישראל נלחמת בקרבות רבים בשבע ערים נגד 30,000 חמושים עם ערים תת-קרקעיות צבאיות שנבנו מתחת לשכונות אזרחיות".

"ישראל זקוקה לזמן כדי להשיג ניצחון, וחמאס סומך על מעצמות המערב שיחלישו את המערכה של ישראל. המלחמה עם עזה ב-2009 הופסקה לאחר שלושה שבועות, המלחמה ב-2014 הסתיימה לאחר שישה שבועות. "אסטרטגיית שימוש במגנים אנושיים כדי להשיג אהדה תקשורתית עבדה בכל פעם עבור חמאס" נכתב.

המאמר ממשיך: "הפעם 7 באוקטובר היה אכזרי מדי. 120 יום חלפו במלחמה הזאת, וארה"ב ואירופה מסרבות לקרוא להפסקת אש. ישראל אומרת שהיא חיסלה או עצרה כ-20,000 מתוך 30,000 אנשי חמאס ופירקה 17 מתוך 24 גדודי הלחימה של חמאס בעזה. ההפסדים מנעו מחמאס להגביר תמרונים צבאיים והשביתו את ירי הרקטות שלו, ירידה של יותר מ-95% מהימים הראשונים של המלחמה.

ישראל שחררה 110 בני ערובה, אך מנהיגיה נמצאים בלחץ בגלל שיש עוד 132חטופים. ממשל ביידן משתמש בלחץ הזה כמנוף דיפלומטי לקידום הסכם עם חמאס והפוגה ארוכה במלחמה שהיא מקווה שתהפוך להפסקת אש. לא משנה שהשארת חמאס בשליטה בשטח היא ההגדרה של תבוסה ישראלית. לא משנה משך ההפוגה, ישראל תצטרך כנראה לחדש את הלחימה לאחר מכן".

"לאחר שהגדודים האחרונים של חמאס יובסו, ייקח זמן לנקות את עזה אחר חוליות ותשתיות טרור. ישראל מפנה שטח עירוני ומנהרות בקצב היסטורי", כותב ספנסר," אבל המנהרות עצומות וחיילים מוצאים תחמושת בבית אחר בית".

המשימה של ישראל לשנת 2024 היא לסיים את העבודה, אבל האם התמיכה הפוליטית של ארה"ב תחזיק מעמד? ממשל ביידן, ממשיך לספק אמצעי לחימה. בסקר האחרון של הרווארד מתברר שרוב גדול של אמריקאים תומכים בישראל ובמטרות המלחמה שלה.

גם המנהיגים הנבחרים באירופה מחזיקים בקו הזה, ואף מדינה ערבית לא פרשה מהסכם אברהם. רק איראן, שהסלימה את מלחמתה האזורית נגד ארה"ב מפעילה לחץ. אפילו בית הדין הבינלאומי של האו"ם נרתע מלהורות על הפסקת אש. זכייה במלחמה אינה מבטיחה זכייה בשלום לאחר מכן, אבל היא חיונית לישראל לחיות בביטחון והזדמנות לפלסטינים לחיות חיים נורמליים בעזה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד