כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לעורר רחמי שמיים

התרופה בדרך לישראל - אך המשפחה איבדה תקווה

למרות המאמצים הרבים, תרופה שהייתה אמורה להגיע מאירלנד להצלתו של חייל שנדבק בפטריה מסוכנת בעזה, אולי כבר לא תועיל. הפטרייה התפשטה לכל איברי הבטן ולא נותרה עוד דרך להצילו

התרופה בדרך לישראל - אך המשפחה איבדה תקווה
פעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה צילום: דובר צה"ל

משפחתו של חייל במילואים שנפצע קשה בעזה ונדבק בפטרייה מסוכנת שחדרה למערכות גופו, פנתה בשיתוף בית החולים שיבא לחברת "פייזר" במטרה להביא את התרופה הניסיונית Fosmanogepix. למשפחה עוד הייתה תקווה שהתרופה תגיע לארץ בזמן ותשפר את מצבו, אך הבוקר הם מסרו כי למיטב ידיעתם התרופה, שאמורה להגיע בשעות הבוקר לישראל במטוס, כבר לא תספיק להציל את בנם, כך דיווחה אביבית מיסניקוב ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, לאחר שחייל המילואים נפצע קשה בעזה לפני מספר שבועות ואושפז בבית החולים שיבא תל השומר, משפחתו פנתה באמצעות הרשתות החברתיות וביקשה עזרה להגיע לחברת WEP clinics באירלנד המייצרת את התרופה. זוג הישראלים שטס במיוחד לאירלנד להביא לו את התרופה, התעכב בגלל שביום ראשון החברה הייתה סגורה.

"זה עניין של כמה שעות", אמרו הבוקר בני המשפחה לחדשות 12, "לפחות אנחנו יודעים שיחד עם אלפי אנשים טובים, ניסינו הכול אבל הכול כדי להשאיר אותו איתנו".

בחודש דצמבר האחרון נפטר חייל לאחר שנדבק גם הוא בפטרייה העזתית שמקורה באדמה. יחד איתו, דווח כי עוד 10 חיילים נדבקו בפטרייה.

 

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד