י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
זרוע ביצועית של חמאס

ישראל רוצה לסגור את אונר"א - אבל אחרי המלחמה

ישראל רוצה שסוכנות האו"ם לפליטים תפורק בשל חלקה בטבח ב-7 באוקטובר, אבל רק אחרי המלחנה. בכירים ישראלים אמרו לבכירים בארה"ב ובאו"ם שהיא רוצה שאונר"א תמשיך לספק סיוע בעזה בטווח הקצר, מאחר ואין מישהו שיכול כרגע להחליף את הארגון שרבים מעובדיו הם אנשי חמאס

ישראל רוצה לסגור את אונר"א - אבל אחרי המלחמה
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל לוחצת בשקט על ארה"ב והאו"ם לאפשר לסוכנות האו"ם אונר"א, שחלק מהצוות שלה לקח חלק בפיגועי 7 באוקטובר בישראל ולמעשה מתפקד כזרוע הביצועית של חמאס בנושאים עירוניים, להמשיך לתת סיוע הומניטרי לעזה. עם זאת ישראל רוצה שהסוכנות תעשה רפורמה או תפורק לאחר המלחמה, כך לפי גורמים ישראלים ואמריקאים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

משלחת ישראלית נסעה לארה"ב בשבוע שעבר כדי להיפגש עם בכירי ממשל ביידן וכן עם ראש האו"ם, אנטוניו גוטרס, כדי לדון בעתידה של סוכנות הסעד של האו"ם, שנקלעה למשבר מאז שישראל הוכיחה כי לפחות 12 מאנשי הצוות שלה היו מעורבים בהתקפות על ישראל.

המשלחת הישראלית, שכללה בכירים בצבא, אמרה לבכירים אמריקאים ובאו"ם כי הם רוצים שאונר"א תמשיך לספק סיוע הומניטרי קריטי בעזה בטווח הקצר, אבל מיד אחרי המלחמה, ישראל רוצה רפורמה עמוקה בארגון או שיפורק. "אנחנו רוצים שתהיה תוכנית פעולה איך להחליף אותם. אנחנו רוצים שהשותפים הבינלאומיים שלנו יבצעו רפורמה מלאה באונר"א  או שימצאו אלטרנטיבה", אמר בכיר ישראלי על הביקור.

גורמים אמריקאים אמרו כי הם מסכימים באופן כללי עם ישראל שהסוכנות זקוקה לרפורמה, וכי לעת עתה אין מנוס מלהכניס סיוע לעזה דרך אונר"א.

יותר מ-10 מדינות, כולל ארה"ב ותורמות גדולות אחרות כמו גרמניה, השעו את הסיוע לסוכנות שמטפלת במיליוני פלסטינים, בנוסף טוענים בישראל כי כ-10% מעובדי הסוכנות הם בעלי זיקה לחמאס.

לאחר ההאשמות מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הכריז אתמול על מינוי של ועדת בדיקה חיצונית כדי לבחון "האם אונר"א עושה הכל כדי להבטיח נייטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות". את הבדיקה תוביל שרת החוץ לשעבר של צרפת, קתרין קולונה.

חמאס מלחמת חרבות ברזל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד