י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"אירוע מהגיהנום"

אביו של החטוף: "אי אפשר בשום הסכם להזניח את החיילים"

אלון, אביו של רב"ט תמיר נמרודי שבשבי חמאס, זעם על מתן הסיוע ההומניטרי: "מה שהיה מביא מו"מ איכותי זה רק אם לא היינו מכניסים כוס מים לעזה"

אביו של החטוף: "אי אפשר בשום הסכם להזניח את החיילים"
פעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה צילום: דובר צה"ל

רב"ט תמיר נמרודי בן ה-19 נחטף לשטחי רצועת עזה בבוקר ה-7 באוקטובר. אלון נמרודי, אביו של תמיר, שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM וסיפר על תחושותיו בעקבות הניסיון להשיב את החטופים.

תחילה שיתף אלון כי אות החיים האחרון שקיבל מבנו היה בשבעה באוקטובר בסרטון שהפיץ ארגון הטרור. "סרטון של החמאס, נחשפנו אליו לראשונה באותה שבת בארבע אחר הצהריים. בתי הצעירה ראתה את הסרטון, נחרדה, ומאז אין לנו שום דבר שאנחנו יכולים להתבסס עליו".

מייד לאחר מכן הביע את דעתו על התנהלות הממשלה סביב סוגיית החטופים. "קטסטרופה. לצערנו הרב זה כבר יותר מדי חודשים, ארבעה חודשים בתוך אירוע מהגיהנום. זו העסקה הכי טובה שהצליחו להגיע אליה אחרי חודשיים וחצי של לחימה? סליחה, אני חושב ששלושתנו היינו יושבים ועושים את העסקה הזו יותר טובה. אין לי עוררין על צה"ל, בואו נעשה הפרדה".

"הדבר שהיה עושה את העבודה פי אלף יותר טובה, ואין לי שום טענה כלפי אף חייל צה"ל, אולי חוץ מהבכירים ביותר, מה שהיה מביא משא ומתן איכותי יותר, טוב יותר, זה אך ורק אם לא היינו מכניסים כוס מים אחת לעזה", הכריז. "זו העובדה, ולא היינו צריכים לחכות עד עכשיו. הבעיה שלי לא מול צה"ל או הפעולות של צה"ל, הבעיה שלי שמגיעים להסכמים שדוחקים את כל מה שקשה הצידה. זה תחום העיסוק שלי, ככה לא מנהלים משא ומתן. במשא ומתן מתחילים עם הדברים הקשים, לא הקלים. מדברים על הומניטרי. אנחנו יודעים על חיילים שנפצעו ונלקחו בשבי, חטופים, תראה לי אחד שישתחרר. אין סיכוי".

עוד הדגיש כי "החיילים שחטופים כרגע בעזה הם תעודת הביטחון של מדינת ישראל. החמאס לא מעניין אותי, הוא מעניין אותי אבל הילדים שלנו החטופים הם לא נחטפו בזמן לחימה. לא יכול להיות שילדים שהוצבו על הגבולות של מדינת ישראל בעזה, תוך הפקרה חד משמעית של החיילים עם כוננות ששאפה לאפס. הבן שלי ברמה האישית בכלל לא לוחם, מש"ק חינוך, לא עם נשק, לא שום דבר, ושירת על הגבול. הם תעודת הביטוח של מדינת ישראל, החבר'ה האלה הצעירים, כולל החבר'ה שנחטפו מנובה, מבתיהם, הם כולם צריכים להיות בכל עסקה שלא תהיה. זה העתיד של מדינת ישראל, זה העתיד של העולם".

"תמונת הניצחון שלהם נקבעה בשבעה באוקטובר"

"תמונת הניצחון שלהם נקבעה בשבעה באוקטובר, ותמונת ההפסד שלנו נקבעה בשבעה באוקטובר", זעק נמרודי והגיב לשאלתו של יריב מדוע הם לא קוראים לעסקת 'כולם תמורת כולם': "תסתכלו היסטורית, עסקת ג'יבריל בזמנה גרמה לזעזוע עצום בחברה הישראלית כי שיחררו בסביבות האלפיים מחבלים. אחרי זה באה עסקת שליט שבאה לעוד זעזוע, מישהו זוכר מה היה באמצע? עם האלוף משנה שסחר בסמים ונחטף על ידי חיזבאללה? קדוש".

נמרודי המשיך והתרעם: "לשחרר X מחבלים עם דם על הידיים, זה לא כל האסירים הביטחוניים שיושבים במדינת ישראל עם דם כבד על הידיים. מה שביבי אומר בחדרי חדרים ובתקשורת זה שני דברים שונים. האדם היחידי שמדבר על אלפי מחבלים זה ביבי, לא אף אחד אחר. אנחנו לא הגענו למספרים האלה בכלל, אבל לשחרר 1027 מחבלים תמורת שליט, שאחד מהם היה סינוואר שוויתרו לו על חתימה על הצהרה שהוא לא חוזר לפעילות חבלנית, זה בסדר. אבל לשחרר 8 אלף תמורת 136 חטופים, אזרחים, ילדים, נשים, קשישים, חיילים, חבר'ה צעירים - באמת, תפעילו היגיון".

"אני אדם פרטי שהעולם שלו חרב", אמר נמרודי וביקר את התנהלות ארה"ב בצל המערכה הקשה: "החברה הכי טובה של מדינת ישראל עושה לנו עוול מאוד גדול בזה שהיא מאלצת אותנו לסיוע הומניטרי לעזה, חד משמעית. ואני אומר את זה גם בפגישות סגורות - אמריקה חברה טובה, היא לא יכולה להחליש אותנו. אי אפשר לדחוק את החיילים והחבר'ה הצעירים, אי אפשר בשום הסכם להזניח את החיילים והצעירים לפינה. מי שהוצב על ידי המדינה בפרונט חייב להיות בראש הרשימה בלי למנוע מאף חטוף אחר להשתחרר. הפחד שלי בעסקה הקודמת זה בדיוק מה שקורה עכשיו, בדיוק".

חמאס בנימין נתניהו יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד