כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לעצור את החמצן לחמאס

מפגינים חסמו משאיות במעבר כרם שלום

למרות ההכרזה על האזור כשטח צבאי סגור, מפגינים רבים חסמו את משאיות הסיוע ההומניטרי כשהן בדרך למעבר כרם שלום. בצה"ל הכריזו מעברי על כרם שלום וניצנה כשטחים צבאיים סגורים והציבו שורת מחסומים באזור שלא ממש עזרו בכרם שלום

מפגינים חסמו משאיות במעבר כרם שלום
משאיות בכרם שלום צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90

חברי תנועת "צו 9" חסמו שוב את מעבר כרם שלום מכניסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה. המפגינים עברו את המחסומים שהציבה המשטרה, במקום כחלק מהיותו שטח צבאי סגור. בהודעה מטעם המפגינים נכתב: "על אף החסימות והפעולות הלא חוקית שמבוצעות כלפינו, מאות פעילים נוספים עושים את דרכם למעברים מכל רחבי הארץ לעצור את החמצן לארגון הטרור הרצחני שמחזיק בחטופים. אף סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

החסימות הגיעו בהמשך לדחיית הדיון בנושא הכנסת סיוע הומניטרי בוועדת החוקה על מדיניות אכיפה במחאות שחוסמות מעברי גבול, לאחר שלא הגיעו אליו נציגים ממשרד הביטחון. יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן אמר: "הגיע הזמן ששר הביטחון יואב גלנט יבין שזה לא צבא שיש לו מדינה. תפקידנו לפקח והמינימום הנדרש הוא שיתייצב נציג ויסביר את הצו".

הדיון נקבע בעקבות ההפגנות רבות סמוך למעבר כרם שלום ולמעבר ניצנה, מפגינים רבים חוסמים כבר כמה ימים את כניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה דרך מעברים אלה. בצה"ל הכריזו כתוצאה על כרם שלום ועל ניצנה כשטחים צבאיים סגורים והציבו שורת מחסומים באזור, אך המפגינים פרצו את המחסומים.

 

 

הפגנה מלחמת חרבות ברזל מעבר כרם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד