א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מטעם משמרות המהפכה

דיווח בשוודיה: סוכנים איראנים תכננו לרצוח יהודים

בני זוג איראניים תכננו לרצוח יהודים בשוודיה. שני הסוכנים הקשורים למודיעין הצבאי של איראן עקבו אחר שלושה קורבנות פוטנציאלים. אחד מהם היה יו"ר המועצה המרכזית היהודית

דיווח בשוודיה: סוכנים איראנים תכננו לרצוח יהודים
טוויטר צילום: באדיבות המצלם

זוג איראנים, הקשורים לשירות הביון הצבאי של איראן, תכננו לרצוח יהודים בשוודיה, הגבר והאישה נעצרו באפריל 2021 באזור שטוקהולם, כך דווח בשוודיה.

בשוודיה מדווחים כי השניים הם סוכנים חשאיים של משמרות המהפכה והם תכננו התנקשות ביהודים במדינה הנורדית. הם התמקדו בלפחות שלושה יהודים ואספו מידע כתובות ותמונות. אחד מהם הוא ארון ורסטנדיג, יו"ר המועצה הרשמית של הקהילות היהודיות במדינה.

"זה הרגיש לא נוח, נהייתי מודאג והרגשתי שכהורה לילדים קטנים אתה מרגיש שיש לך אחריות גדולה על בטיחות הילדים שלך", אמר ארון לתקשורת המקומית.

התובע השוודי הנס איהרמן אמר כי אינו רוצה להגיב על הדיווחים הללו. אך הוא אישר שהחשדות נגד בני הזוג כי תכננו רצח בשבדיה התחזקו במהלך החקירה. בני הזוג הכחישו כל קשר.

מתברר כי בני הזוג קיבלו מקלט מדיני כאפגנים בשבדיה ב-2017, למרות העובדה שסוכנות ההגירה הוזהרה כי האיש הוא איראני ועובד עבור משמרות המהפכה האיראניים. בשנת 2022 גורשו בני הזוג לאיראן.

 

איראן אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד