כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נציגי טיקטוק חשפו

יותר מ-160 מיליון חשבונות פיקטיביים פעלו נגד ישראל

על רקע העליה במקרי האנטישמיות, הפייק ניוז ושנאת ישראל בטיקטוק, במיוחד מאז ה-7.10, נשיא המדינה נפגש עם בכירים מההנהלה העולמית של טיקטוק. יותר מ-160 מיליון חשבונות פיקטיביים באפליקציה שפעלו נגד מדינת ישראל והעם היהודי

יותר מ-160 מיליון חשבונות פיקטיביים פעלו נגד ישראל
הנשיא עם נציגי טיקטוק צילום: באדיבות המצלם

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום דיון מעמיק עם בכירים מההנהלה העולמית של טיקטוק, מייקל בקרמן, המשנה למנכ"ל, מדיניות ציבורית וקשרי ממשל טיקטוק ארה"ב ותיאו ברתם, המשנה למנכ"ל, מדיניות ציבורית וקשרי ממשל טיקטוק אירופה, שהגיעו לביקור בישראל על רקע העליה הניכרת מתחילת המלחמה במקרי אנטישמיות והפצת שנאת ישראל ברחבי הפלטפורמה. אל הפגישה הצטרף תום דיבון, חוקר סושייל מדיה מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית שחשף בפני נציגי החברה ממצאים ממחקריו בנושא האנטישמיות בפלטפורמה.

במהלך הפגישה הוצגו לבכירי טיקטוק דוגמאות של קונספירציות ומידע שקרי שהועלו לפלטפורמה, בין היתר בנוגע לאירועי השבעה באוקטובר. בהם תכנים מזעזעים וגרפיים, ביטויים ונרטיבים אנטישמיים במובהק, הכחשה וזלזול בשואה ועוד. חלק מהתכנים הוסרו מהפלטפורמה רק לאחר זמן רב, וחלק לא הוסרו כלל.

נציגי טיקטוק סיפרו לנשיא כי מה-07.10 זוהו יותר מ-160 מיליון חשבונות פיקטיביים באפליקציה. הם הוטרדו מהעובדות שעלו במהלך הפגישה והתחייבו בסיומה להמשיך ולעבוד עם צוות בית הנשיא וגורמים ישראליים כדי לעשות כל שביכולתם בכדי למגר את התופעות הללו מהפלטפורמה.

הנשיא סיכם ואמר: "עלינו להילחם בשקרים ובשנאה בכל זירה ומקום, גם ברחובות ובד בבד ברחבי הרשתות החברתיות, כדי למנוע הפעלת מניפולציות והשפעה שלילית על דעת קהל של צעירים ברחבי העולם. אני מודה לבכירי טיקטוק על שיחה כנה ופתוחה, ועל הנכונות שלהם להתמודד עם האתגר החיוני הזה".

 

טיק טוק אנטישמיות יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד