כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"תרחיש פיקטיבי"

ראש הממשלה בביקורת על התרגיל שדימה חטיפת פלסטיני

נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות", אמר ראש הממשלה 

ראש הממשלה בביקורת על התרגיל שדימה חטיפת פלסטיני
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור חיילים בצפון צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (שני) כי הוא דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב, כך עדכנה לשכתו.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

כזכור, פיקוד המרכז ביצע אמש תרגיל במרחב אוגדת יהודה ושומרון, על מנת לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. התרגיל נמשך גם היום ובמסגרתו בוצע גם תרגול תרחיש של חטיפת פלסטיני על ידי יהודים. 

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך תרגיל רחב באוגדת איו"ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון", נכתב בהודעה. "צה"ל לא תירגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך.
לצה"ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

בנימין נתניהו צה"ל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד