כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במפגש זום

סער: "לעצור מיד את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה"

יו"ר תקווה חדשה השר גדעון סער קיים מפגש זום וקרא לעצור את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "המצב בו חמאס משתלט ומחלק את הסיוע ההומניטרי בעזה בלתי אפשרי וצריך להיפסק", אמר

סער: "לעצור מיד את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה"
גדעון סער צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר תקווה חדשה השר גדעון קרא הערב (שלישי) לעצור את הכנסת הסיוע ההומניטרי לתוך רצועת עזה. סער הציע לגבש חלופות למצב הקיים וטען כי המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי.

"המצב בו חמאס משתלט ומחלק את הסיוע ההומניטרי בעזה בלתי אפשרי וצריך להיפסק", אמר סער והוסיף: "הדבר הזה חותר תחת אחת ממטרות המלחמה - השמדת היכולות השלטוניות ברצועת עזה משום שזה נותן כוח לחמאס מול האוכלוסייה, קראתי לגבש חלופות בנושא ואני בדעה שכרגע צריך להפסיק מיד את הסיוע ההומניטרי לרצועה עד לגיבוש מתווה סיוע שלא יהיה נתון להשתלטות של חמאס".

סער הוסיף: "אני מבסס את דברי על דבריו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מ-17 באוקטובר, לאחר דיון בקבינט המלחמה כי: ׳חמאס עלול לתפוס או להשמיד סיוע הנכנס לעזה או למנוע ממנו להגיע לאנשים הזקוקים לו. אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, אנחנו נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו׳. כמו כן סוכם בישיבת קבינט המלחמה הזאת כי ׳סיוע הומניטרי ממצרים יתאפשר כל עוד שאספקה זאת לא תגיע לחמאס וכל אספקה שתגיע - תסוכל.

על כן, ערב ביקור מזכיר המדינה האמריקני בארץ אנחנו חייבים לאתחל מחדש את הרעיון של הסיוע ההומניטרי כדי להמשיך ולדבוק באחת ממטרות המלחמה שהיא השמדת היכולות השלטוניות של החמאס ברצועת עזה", כך סער.

גדעון סער מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד