כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע הניסיונות לעסקת חטופים

גנץ: "לא נכון לתת לאויבנו מידע ולהמציא קווים אדומים"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף במסיבת עיתונאים את חברי הקואליציה והליכוד ואמר: "בימים האחרונים יש בהנהגה מי ששכחו שאי אפשר לחזור ל-6 באוקטובר". על סוגיית היום שאחרי אמר: "איבדנו זמן יקר בהתקדמות לפירוק המשילות של חמאס בדגש על צפון הרצועה, בשל גרירת רגליים"

גנץ: "לא נכון לתת לאויבנו מידע ולהמציא קווים אדומים"
בני גנץ בהצהרה צילום: בחדרי חרדים

יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ התייחס הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים שקיים להמשך הלחימה ברצועת עזה, המגעים לעסקת חטופים וסוגיית היום שאחרי.

גנץ מתח ביקורת על התבטאויות של חברי קואליציה בראשם חברי הליכוד ואמר: "לא חוזרים לשיח ה6.10. לצערי יש בימים האחרונים מי שעושה את זה דווקא בהנהגה. שיח פוגעני בכנסת, ישיבות קבינט שהופכו למופע השתלחות בצבא, מי שמשווה אולפני טלוויזיה לאויבינו".

גנץ התייחס לניסיונות להגיע לעסקת חטופים ואמר: "אנחנו פועלים בימים אלו להניע מתווה להשבת חטופינו. זו תוצאה של לחץ צבאי מתמשך, של עוצמתנו כחברה חפצת חיים ושל פעולות מדיניות שאנו נוקטים בהן, כולל מעורבות של משפחות החטופים היקרות והאמיצות.

כמה תעצומות נפש יש להן. השבת החטופים היא חלק בלתי נפרד מהניצחון ולא מחליפה את חובתנו להסיר את איום החמאס. אם נגיע למתווה – הוא יהיה שלב בדרך אל הניצחון".

גנץ רמז נגד נתניהו ואמר: "בעת הזו, לא נכון לתת לאויבינו מידע ולהמציא קווים אדומים, ויש כאלו. גם לחבריי ולי. נשמור אותם לחדרים הסגורים כדי לא לפגוע במאמץ להביא למתווה טוב, גם אם יהיה כואב. כשיהיה מתווה מגובש – נציג אותו לציבור בשקיפות, ונאשר אותו בממשלה.

בזירת הלחימה בעזה – עברנו לשלב "הלחימה הממוקדת". היא אינה פחות עצימה בהכרח – אלא מוכוונת מרחבים ומטרות. ואם נצטרך, נעצים את הלחימה. חאן יונס, בירת המחבלים, מכותרת – יש יוצא, ואין בא. כך גם בצפון הרצועה. נגיע בקרוב לרפיח ולכל מקום שבו נמצאים מחבלי חמאס".

גנץ מתח ביקורת על סוגיית היום שאחרי ואמר: "לצערי, איבדנו זמן יקר בהתקדמות לפירוק המשילות של חמאס בדגש על צפון הרצועה, בשל גרירת רגליים. עכשיו, באופן דחוף, עלינו לקדם מתווה שבמסגרתו יועבר המזון לעזה דרך גורמים בינלאומיים שאינם קשורים בחמאס כמו אונר"א. גם אם זה יצריך עצירה או הפחתת כמויות. גם אם נאפשר הכנסת משאיות מצפון הרצועה ולא מדרומה.

כל האפשרויות על השולחן – רק לא חמאס. המטרה שלנו היא 100% שליטה ביטחונית – 0% שליטה אזרחית. כדי שזה יקרה, גם העולם חייב להירתם. רק כך יותר סיוע יגיע לתושבים ולא יעבור דרך המחבלים".

לסיום אמר גנץ: "באופן אישי, החלטתי להעביר את מקום מגוריי ליד מרדכי. המעבר יקרה בשבועות הקרובים. אני בטוח – שהשכנים יהיו רבים וטובים. ושמהטרגדיה הקשה – נתחזק ונצמח ביחד"".

סיעת 'הליכוד' הגיבה לדברי גנץ ומסרה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נלחם למען ניצחון מוחלט. מי שחושב שהכנסת פקידים של הרשות הפלסטינית לרצועת עזה תכריע את החמאס - טועה. אין תחליף לניצחון המוחלט".

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל הצהרה לתקשורת מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד