כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפסקת אש קבועה

חמאס מסר את דרישותיו לעסקה | ישראל: "תנאים בלתי אפשריים"

ארגון הטרור חמאס הודיע כי מסר את תגובתו להסכם חילופי שבויים וחטופים "לאחים בקטאר ובמצרים לאחר התייעצות עם הנהגת התנועה ועם סיעות ההתנגדות" | בישראל מגיבים: "ישראל לא תפסיק את הלחימה. נוכח התנאים הבלתי אפשריים - תשובת החמאס כמוה כתשובה שלילית"

חמאס מסר את דרישותיו לעסקה | ישראל: "תנאים בלתי אפשריים"
מחבל חמאס בפתח מנהרה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

קטאר הודיעה כי חמאס מסרו את תגובתם לגבי הסכם להחלפת שבויים וחטופים. "קיבלנו את תגובת חמאס לגבי הסכם, ולא ניכנס לפרטים" נמסר.

ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני, אמר כי "התגובה הייתה באופן כללי חיובית". הוא ציין כי "תגובת חמאס טובה ולא אכנס לפרטים כעת בשל רגישות הנושא".

בהודעת חמאס נאמר: "מסרנו את תגובתנו לאחים בקטאר ובמצרים לאחר התייעצות עם הנהגת התנועה ועם סיעות ההתנגדות".

ארגון הטרור מסר עוד: "העסקה היא ברוח חיובית כדי להבטיח הפסקת אש מקיפה, סיום התוקפנות, הסרת המצור והחלפת שבויים באופן שיבטיח סיוע הומניטרי, שיקום והסרת המצור".

בכירים בישראל הגיבו לדרישות חמאס ואמרו כי "על פניו חמאס אמר 'כן' על המסגרת, אבל הציב תנאים בלתי אפשריים. בכל מקרה ישראל לא תפסיק את הלחימה. נוכח התנאים הבלתי אפשריים - תשובת החמאס כמוה כתשובה שלילית".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיב לעסקת החטופים ואמר: "יש איזושהי תנועה... הייתה תגובה מחמאס, אבל נראה שהיא קצת מוגזמת. אנחנו לא בטוחים איפה זה נמצא. יש המשך משא ומתן כרגע".

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן הגיב על הדיווח: "גורמים רשמיים קיבלו את התגובה הראשונה מחמאס בנוגע למסגרת עסקת חטופים, מה שמצביע על כך שהארגון פתוח למשא ומתן. בקשר למסגרת הכללית של ההסכם", אמר בלינקן. "התשובה כוללת כמה הערות, אבל באופן כללי היא חיובית".

הוא סירב לספק מידע נוסף, וציין את רגישות המצב, אך אמר כי מנהלי המשא ומתן "אופטימיים" וכי התגובה נמסרה לבכירים בישראל.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל קטאר אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד