כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ניתן להעמידו לדין

בית משפט בארה"ב קבע: בקשתו של טראמפ לחסינות נדחתה

בית משפט קבע כי ניתן לדין את דונלד טראמפ באשמת קשירת קשר לביטול תוצאות הבחירות ב-2020, ודחה את טענות הנשיא לשעבר כי הוא חסין מהעמדה לדין  

בית משפט בארה"ב קבע: בקשתו של טראמפ לחסינות נדחתה
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

בית משפט פדרלי קבע כי ניתן לדין את נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ באשמת קשירת קשר לביטול תוצאות הבחירות ב-2020, ודחה את טענות הנשיא לשעבר כי הוא חסין מהעמדה לדין.

השופטים דחו את טיעוני החסינות שהציג טראמפ, וקבעו כי ניתן להעמידו לדין בגין מעשים שביצע בזמן שהיה בבית הלבן, ובתקופה שלפני ה-6 בינואר 2021, כאשר תומכיו הסתערו על בניין הקפיטול של ארה"ב והשתוללו בנסיון למנוע את מינוי ביידן לנשיא.

המשפט במקור נקבע לחודש מרץ, אך נדחה בשבוע שעבר והשופט לא קבע מתאריך חדש. למועד המשפט יש השלכות פוליטיות עצומות, טראמפ מקווה לדחות אותו עד לאחר הבחירות בנובמבר.

אם טראמפ ינצח את הנשיא ג'ו ביידן, סביר להניח שהוא ינסה להשתמש בתפקידו כדי להורות לתובע הכללי החדש לבטל תיקים פדרליים או לבקש חנינה על עצמו.

שאלה שלא נבחנה משפטית בפני בית המשפט הייתה האם ניתן לשפוט נשיאים לשעבר לאחר עזיבת תפקידם בגין פעולות שנעשו בבית הלבן הקשורות לתפקידיהם הרשמיים.

בית המשפט העליון קבע כי נשיאים חסינים מאחריות אזרחית בגין מעשים רשמיים, ועורכי דינו של טראמפ טענו במשך חודשים שההגנה הזו צריכה להתרחב גם לתביעה פלילית.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד