כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התייחס לעימות מול חיזבאללה

המתווך הגרמני בעסקת שליט: "אין הרבה דמיון בין עסקת שליט לבין עסקת החטופים המתגבשת"

גרהרד קונרד, המתווך הגרמני בעסקת שליט, התייחס בריאיון לעסקת החטופים שעל הפרק וניסה להסביר את האינטרסים של חמאס. "קווי הדמיון מסתכמים בדרישה של חמאס לשחרור אסירים פלסטינים ובלחץ שהוא מפעיל באמצעות משפחות החטופים", אמר

המתווך הגרמני בעסקת שליט: "אין הרבה דמיון בין עסקת שליט לבין עסקת החטופים המתגבשת"

בריאיון ל"ווינט" התייחס גרהרד קונרד, המתווך הגרמני בעסקת שליט לקווי הדמיון שהוא רואה בין עסקת שליט לבין המצב הנוכחי. בתור התחלה הבהיר כי "אין הרבה דמיון בין עסקת שליט לבין עסקת החטופים המתגבשת".

עוד אמר: "קווי הדמיון מסתכמים בדרישה של חמאס לשחרור אסירים פלסטינים ובלחץ שהוא מפעיל באמצעות משפחות החטופים על הממשלה הישראלית. פתרון צבאי הוא מאוד קשה, כך שעסקה בסוף היא בלתי נמנעת. המספר חסר התקדים של החטופים, הסבל, הדרישות והמשבר האזורי - הופכים את המצב הזה למערך שונה לחלוטין של בעיות, שהממשלה הישראלית צריכה להתמודד איתן".

"היחס בעסקת שליט, של חייל אחד תמורת 1,027 אסירים - היה יחס ייחודי", אומר קונרד, "אם עובדים על יחס כזה - אין היום מספר מספק של אסירים פלסטינים. ראינו מה קרה בעסקה הראשונה, היחס היה של חטוף אחד תמורת שלושה אסירים. יכול להיות שזה ישתנה, זה תלוי ברצון של הצדדים להגיע להבנות סביב משבר החטופים, וזה גם תלוי בסיטואציה הפוליטית והצבאית. חמאס יסכים לעסקה רק אם הוא יראה בה חלופה סבירה".

"תצטרך להיות סיבה חזקה כדי שחמאס באמת יתפשר. ומכיוון שהמערכה הצבאית שלכם מאוד מרשימה, גם עבור חמאס, די ברור שבסופו של דבר הם יצטרכו לקבל סוג של תוצאה. כל עוד אי אפשר להכריח אותם להיכנע, ואני לא רואה את זה קורה - אז נראה לי שכולנו נצטרך להיות מאוד זהירים בשיפוט שלנו. רק מי שמעורב באופן אינטימי בכל התהליך יוכל לשפוט ולפעול בהתאם", הוסיף.

בעניין המצב בצפון אמר המתווך הגרמני: "דיפלומטיה היא כלי חשוב, אז הפתרון של המצב הנוכחי הוא קודם כל שאלה של תוכניות פוליטיות, מסגרת פוליטית שישראל תצטרך לפתח ביחד עם לבנון השכנה. אפשר לראות שחיזבאללה עדיין נזהרים מלהיכנס לעימות צבאי כולל עם ישראל - כי זה לא הגיוני עבורם. הם תומכים בחמאס, אבל לא מעבר".

עסקת שליט חמאס גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד