י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאשים את ארה"ב

אחמד טיבי: "אנשים חושבים שג'ון קירבי מסוגל להיות דובר הליכוד"

ח"כ אחמד טיבי התראיין למגזין 'ניוזוויק' ואמר כי איו פלסטיני אחד שמאמין להצהרותיו של הנשיא ביידן על 'היום שאחרי'. הוא טען כי הנשיא ביידן "אינו מסוגל לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים". טיבי לא מאמין שביידן מסוגל לאכוף את פתרון שתי המדינות

אחמד טיבי: "אנשים חושבים שג'ון קירבי מסוגל להיות דובר הליכוד"
אחמד טיבי צילום: Miriam Alster/Flash90

"תמיד יש את האיומים האלה בכל מלחמה בשני העשורים האחרונים", אמר ח"כ אחמד טיבי בראיון ל'ניוזוויק' "הפעם זה הרבה יותר אגרסיבי, אכזרי ואינטנסיבי, זה נושא יומיומי. כבר מתחילת המלחמה הפחידו אותי באיומים להרוג אותי, את המשפחה שלי, את הקולגות שלי. זה לא מפסיק. זה בלי הפסקה".

"חוסר היכולת של הבית הלבן לשלוט במלחמתה של ישראל, מביך" אמר. "ישראל", אמר טיבי, "במצב של פסיכוזה מלחמה".

"לחסל את כל עזה, להרוס את כל עזה, לשלוח פצצת אטום לעזה, לשלוח טיל יריחו לעזה, אין חפים מפשע בעזה: הדברים האלה נאמרים לא רק על ידי פוליטיקאים אולטרה-פשיסטים, אלא חלק מהדברים האלה הם נאמר במרכז או אפילו בשמאל", אמר.

טיבי המשיך עם הביקורת: "חלק מאלה שדרשו לגרום רעב בעזה, או אפילו - כפי שהציע אלוף גיורא איילנד בדימוס - לגרום למחלות נפוצות בעזה, וזה נורא. אלו הצעות איומות. הרוב המכריע של הישראלים חושב ש-30,000 פלסטינים הרוגים זה לא מספיק, צריך להיות עוד ועוד".

"לאותם שרים רדיקליים יש הרבה יותר השפעה על המצב ועל החלטות ישראל מאשר לנשיא ביידן", אמר טיבי בהתייחסו לבן גביר וסמוטריץ'. "אני כן מאמין שהנשיא ביידן יכול לעשות הרבה יותר, והוא לא. הוא עוסק במלחמה, לא בהבאת סוף למלחמה ובפתיחת הזדמנויות חדשות. הקהילה הבינלאומית, בעיקר הממשל האמריקאי ואירופה, מאפשרות זאת. מעולם לא חשבתי שבשנת 2023 יהיה גם ה-7 באוקטובר בדרום ישראל, ואפילו יותר מכך - יהיה הרג המוני מתמשך בעזה על ידי הצבא הישראלי, בתמיכה מתמשכת של תחמושת על ידי ארה"ב".

"אני חושב שביידן והממשל האמריקני יכולים לעצור את המלחמה. הם יכולים, כי הם מכוונים את המצב מההתחלה. מזכיר המדינה בלינקן השתתף יותר מפעם אחת בישיבות הקבינט, הם החלק מניהול המלחמה".

"יש הסכמה בישראל שללא ארה"ב, ישראל לא יכולה להמשיך להתקיים, אפילו ישראלים אומרים את זה. יש הרבה הכרת תודה בקרב הישראלים על עמדתה של ארה"ב", הוסיף טיבי, בעיקר תמיכה צבאית וגיבוי דיפלומטי. במועצת הביטחון של האו"ם, בתוספת הגינוי של הבית הלבן בתיק רצח העם שהובא נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

"ארה"ב עדיין מתארת ​​את הנעשה בעזה - לאחר 30,000 הרוגים של פלסטינים - כ'הגנה עצמית'", המשיך טיבי. "זה לא. כפי שרבים בארצות הברית אמרו, זה לא פרופורציונלי. זה הרבה יותר מזה".

"אני לא מאמין שיש פלסטיני אחד שמאמין להצהרותיו של הנשיא ביידן על 'היום שאחרי'. בחודשיים האחרונים, כשמדברים על היום שאחרי, נתניהו חסם את הנשיא ביידן, זה מביך. הנשיא ביידן אינו מסוגל לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים. ביידן אינו מסוגל להזיז מחסומים בגדה המערבית. הוא אינו מסוגל לעצור את האלימות של מתנחלים. האם אתה רוצה שהפלסטינים יאמינו שהוא מסוגל לאכוף את פתרון שתי המדינות?".

"אם תהיה הצבעה על פתרון שתי המדינות, על מדינה פלסטינית באו"ם, ארה"ב תצביע נגד. שמענו שהם שוקלים מחדש את עמדתם לגבי תמיכה במדינה פלסטינית. לא מאמינים להם. הם תומכים בהבאת מזון ותמיכה הומניטרית לעזה, במקביל שהם מספקים לישראל תחמושת ופצצות כדי להפציץ את עזה, מה שייצור עוד ועוד משברים, שייצור עוד ועוד סיוע הומניטרי. זה לא ייאמן".

"הנשיא ביידן מתייחס בצורה מאוד מפלה בערך של ישראלים מול פלסטינים", אמר טיבי. "אנחנו מאמינים שילדים שווים אם הם ישראלים, או אם הם פלסטינים. אנחנו נגד הרג אזרחים ישראלים, ואנחנו נגד הרג אזרחים פלסטינים".

"הם כן מתייחסים לפלסטינים כנחותים. מעכשיו ועד תחילת המלחמה הם לא הוקיעו דבר אחד שהישראלים עשו. הם מעולם לא אמרו 'אנחנו מגנים'. אנשים חושבים שהדובר ג'ון קירבי מהמועצה לביטחון לאומי מסוגל להיות דובר הליכוד".

"הנושא הכי חשוב ב'יום שאחרי' הוא היום שאחרי נתניהו", אמר טיבי.

"האיש אחראי לכישלון הישראלי ב-7 באוקטובר, הוא אחראי לאובדן של 1,200 ישראלים — שחלקם היו אזרחים, נשים וילדים. אנשים בישראל מרגישים שממשלת ישראל הותירה אותם ללא הגנה, כי הם שלחו כוחות צבא לגדה המערבית בהגנה על מתנחלים. סדרי העדיפויות של הממשלה הפשיסטית הזו ברורים מאוד".

באשר לעזה, טיבי אמר שרק בחירות דמוקרטיות יכולות להתוות דרך קדימה. "לאף אחד אין את הזכות להחליט עבור הפלסטינים מי ינהל אותם", אמר. "מדוע בחירות חוקיות בישראל ובארצות הברית, וזה לא בפלסטין?".

לשאלה האם יש לאפשר לחמאס להתמודד בבחירות, השיב טיבי כי "כל הפלגים" צריכים להתאחד תחת אש"ף, בראשות נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אש"ף אינו כולל כרגע את חמאס תחת המטריה שלו.

"אני חושב שהפלסטינים יכולים לקבל את האחדות הזו אחרי המלחמה", אמר טיבי, וציין כי אש"ף יזדקק לתמיכה בינלאומית כדי "לטפל ולהקל על הכאב העצום הזה בעזה".

 

חמאס הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד