י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו הפרטים

ארה"ב רוצה להודיע בתוך שבועות על הבנות בין ישראל לחיזבאללה

ארה"ב רוצה להודיע בתוך שבועות על הבנות לסיום הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, בהתבסס על "הבנות ענבי זעם". במסגרת ההסכם שיוכרז ישראל תצמצם טיסות מעל לבנון ותסיג חלק מהכוחות מהגבול

ארה"ב רוצה להודיע בתוך שבועות על הבנות בין ישראל לחיזבאללה
כיתת כוננות בתרגול צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בממשל ביידן מקווים תוך שבועות ספורים להודיע יחד עם צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה, על הבנות חדשות שיסיימו את המלחמה של ישראל עם חיזבאללה - כך נחשף ב'וואלה'.

התוכנית מתבססת על מודל ההבנות "ענבי זעם" בין ישראל לבין חיזבאללה שהובילו לסיום של מבצע ישראלי בלבנון בשנת 1996. יחד עם זאת, ההבנות החדשות לא ייחתמו באופן רשמי על ידי הצדדים אלא יוצגו על ידי המדינות המתווכות.

במסגרת ההסכם חיזבאללה ירחיק את אנשיו למרחק של 8-10 ק"מ מהגבול עם ישראל, ולא מצפון לנהר הליטני כפי שדורשת בהחלטה 1701 וכפי שדורשים בישראל. יחד עם זאת, לאורך הגבול עם ישראל יהיו 10-12 אלף חיילי צבא לבנון.

מנגד, ישראל תתחייב להסיג חלק מהכוחות שהיא מרכזת בגבול עם לבנון - ותתבקש אף להפסיק טיסות של מטוסי קרב ישראליים במרחב האווירי של לבנון.

בכיר בבית הלבן אמר כי ארצות הברית אמרה בבירור שהיא לא רוצה שהמלחמה בעזה תתפשט ללבנון: "חזרתם של אזרחים לבנונים וישראלים לבתיהם בשלום ובביטחון היא בעלת חשיבות גבוהה עבור ארצות הברית. אנחנו ממשיכים לבחון ולמצות את כל האפשרויות הדיפלומטיות עם שותפינו בישראל ובלבנון כדי להשיג את המטרה הזו"

לבנון חיזבאללה ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד