כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המטרות נבחרו בקפידה

מופע של צביעות במועצת הביטחון של האו”ם

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון בנוגע לתקיפות ארה"ב ובריטניה נגד קבוצות הנתמכות על ידי איראן במזרח התיכון. שגריר סוריה באו"ם הדגיש, כי הם דוחים את כל התירוצים שממשל ארה"ב מנסה להשתמש בהם כדי להצדיק את תוקפנותו

אולם המליאה של מועצת הביטחון של האו"ם
אולם המליאה של מועצת הביטחון של האו"ם צילום: ויקיפדיה

במופע צביעות מביך, מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון ביוזמת רוסיה שפלשה לאוקראינה וטובחת באזרחי אוקראינה, בנוגע לתקיפות ארה"ב ובריטניה נגד קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן במזרח התיכון. בדברים שאמר סגן נציג עיראק באו"ם הוא ציין כי הם מגנים כל תקיפה בשטחם אשר מהווה הפרה של הריבונות והביטחון שלהם. שגריר סוריה באו"ם הדגיש, כי הם דוחים לחלוטין את כל התירוצים והשקרים שממשל ארה"ב מנסה להשתמש בהם כדי להצדיק את תוקפנותו, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

אמיר סעיד אירואני, נציג איראן באו"ם, גינה בדיון במועצת הביטחון של האו"ם את תקיפות ארה"ב ובריטניה בסוריה, בעיראק ובתימן ואמר, כי הן מנוגדות לחוק הבינלאומי ולאמנת האו"ם. הוא ציין, כי כל ,קבוצות ההתנגדות" באזור הן עצמאיות וכי החלטותיהן ופעולותיהן הן תגובה לנוכחותה הבלתי-חוקית של ארה"ב בארצותיהן ול"רצח העם" בעזה.

אירואני הוסיף, כי אין נוכחות צבאית איראנית ואין בסיסים איראנים בעיראק וכי יועציה הצבאיים בסוריה הוזמנו על ידי ממשלת סוריה ופועלים במדינה באופן חוקי. הוא הדגיש, כי שורשי המשבר הנוכחי באזור נעוצים בכיבוש, בתוקפנות ובפשעים, שישראל מבצעת בתמיכת ארצות הברית נגד הפלסטינים ברצועת עזה ובגדה המערבית.

וסילי נבזניה, שגריר רוסיה באו"ם, גינה בחריפות את התקיפות וקרא לקהילה הבינלאומית לגנות את "הפעולות הפזיזות" של ארה"ב ובעלות בריתה במזרח התיכון. רוברט ווד, נציג ארה"ב באו"ם, ציין כי המטרות שנפגעו על ידי ארה"ב נבחרו בקפידה כדי למנוע קורבנות אזרחים והתבססו על ראיות ברורות. ברברה וודווארד, נציגת בריטניה, אמרה כי בריטניה תומכת באופן מלא בזכותה של ארה"ב להגנה עצמית.

האו"ם סוריה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד