י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנשים איבדו צלם אנוש בגלל הטכנולוגיה

הרבי לאלפי החסידים: "עלולה לפרוץ מלחמה בכל רגע"

'בחדרי חרדים' מביא את דבריו של האדמו"ר מצאנז בפני אלפי החסידים בכינוס ההיסטורי "רצוננו לעשות רצונך". "בבית החולים לניאדו קיבלו הוראות חירום על רקע המצב הביטחוני והמלחמה האיומה שעלולה לפרוץ". הרבי גם דיבר על הסכנות שבפגעי הטכנולוגיה

הרבי לאלפי החסידים: "עלולה לפרוץ מלחמה בכל רגע"
ההתנסות בחסידות צאנז צילום: משה גולדשטיין

במעמד אדיר שטרם נראה כמותו בחצר הקודש צאנז, נערך השבוע ביום שני, כ"ו בשבט, הכינוס הכללי "רצוננו לעשות רצונך" של חסידות צאנז בראשות האדמו"ר מצאנז, כשהמטרה היא לעמוד איתן בניסיונות התקופה מתוך התרוממות הנפש ומתוך שמחה. 

התכנסות היסטורית בצאנז: 6,000 אברכים ובחורים במעמד אדיר

בתחילה נשא הרבי משא תורני בנוי על יסודותיו של התפארת שלמה בעניין הבחירה החופשית שניתנה לאדם מאז מעמד מתן תורה ועל המסירות נפש של אבותינו בבניית עולם היהדות לאחר החורבן.

"היום לא מרגישים כל כך את הגלות הגשמית כמו הרדיפות והפוגרומים שהיו נחלתם הקבועה של קהילות ישראל במשך מאות שנים, אם כי בוודאי הגלות עודנה גדולה. אבל עיקר הגלות בדורנו היא הגלות הרוחנית, אנשים שמאבדים צלם אנוש יהודי בגלל ניסיונות הטכנולוגיה". הרבי דיבר על הקליפה הנוראה של המכשירים הטמאים שמביאים את האדם להיות במושב לצים גם אם הוא נמצא בבית וחזר כמה פעמים על כך שהאדם שמתנתק מכל זה, אפשר לראות זאת כמסירות נפש של ממש. זו מסירות הנפש של דורנו".

הרבי קרא לקהל עדתו לפקוח עין ולנסות להציל כל מה שאפשר, אלה שנמצאים בשוליים לעמוד ולקרבם בכל מה שאפשר כדי שיחזרו להבעיר את לבבם בעבודת ה', ומאידך נשא דברים בתקיפות אודות מי שלא נשמע להוראות הרבנים ולמה שיש להם להציע לכל אחד.

הרבי אמר שאינו רוצה להפחיד את הקהל וחשף רק מעט ממה שמסרו לו מנהלי המחלקות הבכירים בבית החולים לניאדו בקרית צאנז בנתניה בדבר הוראות החירום שקיבלו, על רקע המצב הביטחוני החמור ומהמלחמה האיומה שעלולה לפרוץ בכל רגע שתהפוך את המלחמה בעזה למשחק ילדים.

הרבי אמר שעמידה על העקרונות וקבלת עול מלכות שמים יש בכוחן להציל את שארית ישראל ודווקא בדורנו התשובה מתקבלת בתוך רגע.

חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד