ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
חמאס לא הפסיד

מאמר ב'וול סטריט ג'ורנל' נגד עסקה עם מחיר כבד לשחרור חטופים

עסקת שליט ב-2011 עם חמאס ששחררה את החייל החטוף גלעד שליט הביאה לחטיפת מאות נוספים. במאמר בעיתון האמריקאי נאמר, כי החולשה הגדולה ביותר של ישראל היא הנכונות לעשות הכל כדי להשיג שחרור חטופים  

מאמר ב'וול סטריט ג'ורנל' נגד עסקה עם מחיר כבד לשחרור חטופים
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

על פי ההערכות שפורסמו אתמול בניו יורק טיימס ובוול סטריט ג'ורנל, שני עיתונים מהחשובים בארה"ב, 80 חטופים מתוך 136 עדיין בחיים בעזה. "משפחות חטופים, מנהיגים בולטים ומנהיגים מערביים דחקו בישראל לשחרר את אלפי האסירים הביטחוניים שלה בתמורה. אולם הסכסוך רחוק מלהסתיים, ושחרור מחבלים יוביל לעוד פיגועים. זה ייצור את הרושם שחמאס לא הפסיד במלחמה ושהסבב הבא הוא זמני עד לשחרור החטוף הבא", כך במאמר ביקורתי על ישראל ב'וול סטריט ג'ורנל'.

"החולשה הגדולה ביותר של ישראל היא הנכונות שלה לעשות הכל כדי להשיג שחרור של בני ערובה" כותב ד"ר מיכאל סגל, נוירולוג ומדען מוח.

הוא מציין כי "יש סכנה גדולה יותר שעסקת חטופים תעודד חטיפת עוד אנשים בעתיד. לישראל יש גם אפשרות שלא הייתה ליהודים בימי הביניים, לבצע פעולה צבאית".

בהיעדר אפשרות לעסקה דומה לזו שהביאה לשחרור 105 בני חטופים בנובמבר, כותב סגל באופן מצמרר "האלטרנטיבה הטובה ביותר של ישראל היא לחפש את סינוואר למרות הסיכון לחטופים, ולהביא לסיומה של המלחמה בעזה. החטופים ימותו בתהליך, אם כי אפשר לדמיין אסטרטגיות חכמות שבהן חלק ישרדו".

"כדי שישראל תנהל משא ומתן עם פעולה צבאית כאופציה אמינה, היא צריכה להתגבר לא רק על עמדותיה התרבותיות לגבי משא ומתן על חטופים, אלא גם על הלך רוח אמריקאי שנראה ששכחו את החשיבות של ניצחון במלחמה. ארה"ב תוקפת את החות'ים המורדים בתימן אך מגבילה את ההתקפות כדי לא להפיל את החות'ים או אפילו לסכן את הפסקת האש שלהם עם הממשלה הרשמית של תימן. זוהי גישה שונה מזו של הגנרל דווייט אייזנהאואר, שהכרזה מס' 1 שלו על המלחמה עם גרמניה הכריזה על מטרה של ניצחון מוחלט" הוא כותב.

לסיום כתב: "גם ישראל וגם ארה"ב צריכות לחזור לעיקרון הפשוט שניצחון מכריע הוא הדרך הטובה ביותר להחזיר את השלום".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד